Розробки уроків

Презентація до уроку "Способи слів"






 7 клас
Тема: Урок  української мови. Способи дієслів.

Мета: узагальнити та систематизувати знання семикласників про дієслово, його граматичні ознаки; формувати вміння знаходити способові форми дієслова; розвивати навички культурної поведiнки;  виховувати шанобливе ставлення один до одного , любов до всього прекрасного, що нас оточує.

Тип уроку: урок -закріплення

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Сьогодні у нас незвичайний урок.
Зробили до знань ми ще один крок.
В країну прекрасну, країну чудову,
 Що нас так чекає й збагачує мову.

- Давайте привітаємося з гостями, що завітали до нас на урок. Хочу, щоб сьогодні ви були впевнені в собі і задоволені собою. А людина лише тоді може бути впевнена в собі, коли досягає певних успіхів, коли говорить: «Мені це вдалося». Тож бажаю вам сьогодні на уроці розкрити свої здібності, нехай вам все вдається.

II. Оголошення теми, мети  уроку.

III. Актуалізація опорних знань учнів

- Ви поділилися на три групи і кожна група обрала собі консультанта. Завдання для кожної групи узагальнити вивчений матеріал по способи дієслів. Уважно слухаємо відповіді груп, далі буде виконання практичних завдань.

Оцінювання проводять консультанти, всі ваші завдання, виконані на уроці, будуть оцінені максимум  балами , які консультанти  занесуть  в таблицю.

Групи  по черзі працюють коло дошки. (Що означають дієслова дійсного, умовного, наказового способів? На які питання відповідають? За чим змінюються?)

ІV. Практична робота

  1. Вибіркова робота.
І- виписує речення з дієсловами  наказового способу, ІІ- дієслова дійсного, ІІІ- дієслова умовного способу.
Коли поруч з тобою люди, пам’ятай про інших. У магазині люди дотримуються правил черги та чемного поводження. Я постарався б зрозуміти і відгукнутися на стан іншої людини. Якщо ти зайшов до класу, то обов’язково привітайся з усіма, хто вже прийшов.  Я завжди рахуюсь із настроєм іншої людини. Я завжди пам’ятаю про свої учнівські обов’язки. На твоєму місці я б з повагою поставився  до співрозмовника та його думки.

Групи оцінюють роботу іншої групи .Результати записуються в екран змагань.
2. Творче конструювання
На дошці записано слова,  групам потрібно від поданих дієслів утворити способові форми.
I група  – зрозуміти , дякувати

II група  - пам’ятати, виявляти

IІІ група-дарувати, дотримуватися
Скласти по 2 речення з утвореними дієсловами.

Групи оцінюють роботу іншої групи .Результати записуються в екран змагань.

3. Конкурс - гра «Дивись - не помились».

- Перед вами картки зеленого та червоного кольорів. Зелена картка - так. Червона-ні.

Я зачитую ряд дієслів одного зі способів, якщо дієслово належить до цього способу підіймаєте зелену картку, ні червону.

1. Дієслова дійсного способу:

Вітаються, віталися, вітатимуться, привітався б, привітайте.

2. Дієслова умовного способу:

Збирай, збирав би, збирайте, назбирала б, збиратиму.

3. Дієслова наказового способу:

Милувалися, милуйтеся,милуйся, помилуйтеся, помилувалися б.

4.

1. Продовжіть прислів'я дієсловами. Визначити спосіб дієслова.

І група - Якби знав, де впадеш, то соломки ...(підстелив би)
 Що маєш казати, то насамперед ...(обміркуй)

ІІ група- Було б бажання, а розум...(знайдеться)
Хліб сіль їж, а правду ...(ріж)

ІІІ група-   Добре слово дім збудує, погане …(зруйнує)
Дав слово – …   його. (тримай)

Групи оцінюють роботу іншої групи .Результати записуються в екран змагань.

5. Творче завдання
Використовуючи способові дієслова, скласти
І група – правила поведінки учнів на уроках
ІІ група – правила  поведінки учнів на перервах
ІІІ група- сенкан на тему «Культура поведінки»
Захист робіт
Групи оцінюють роботу іншої групи .Результати записуються в екран змагань.


Оцінювання
IV. Підсумок уроку.
Рефлексія.

 Я  знаю…
  Я вмію…
  Я можу…
V. Домашнє завдання.

Написати твір - мініатюру ««Ласкою всього досягнеш, а криком та лаянням нічого не візьмеш» (І. Котляревський).»  або дібрати 10 прислів’їв про культуру поведінки.

Додаткове завдання.  До поданих слів дібрати слова-антоніми у тій же формі наказового способу.

Ховай, внось, входь, згадуй, .

Немає коментарів:

Дописати коментар