Дистанційне навчання 8 клас

                                     

Шановні здобувачі освіти!

Дистанційне навчання подовжено до 11.05.2020.  Отримати консультацію  з української мови та літератури  можна (з 10.00 до 14.00 щоденно) за телефоном 0950022673. Виконані завдання надсилайте, будь ласка, на електронну адресу:  eromenkoolena@gmail.com


                                 Література на літо 9 клас

Влітку ти можеш не лише гарно відпочити, а й підготуватися до наступного навчального року – прочитати безліч цікавих книжок, рекомендованих Міністерством освіти й науки України до вивчення під час уроків літератури.
Гарного відпочинку та цікавого читання!
Список творів з української літератури для 9 класу

Біблія. Легенди: про Вавилонську вежу, про Мойсея. Притча про блудного сина. Притча про сіяча.«Слово о полку Ігоревім»;Іван Котляревський. «Енеїда», «Наталка Полтавка»;Григорій Квітка-Основ’яненко. «Маруся»;Микола Гоголь. «Тарас Бульба»;Пантелеймон Куліш. «Чорна рада»;Марко Вовчок. «Інститутка»;
Тарас Шевченко  «Кавказ», «Катерина», «Сон»

 Українська мова 8 клас 25.05-29.05  

                                           Повторення вивченого в 8 класі      

                      1.Відредагуйте речення. Запишіть правильний варіант.

1. Даруючи книгу товаришеві, йому було приємно.
2. Перескакуючи через кропиву, вона, звичайно, його обпекла.
3. Блукаючи лісом, учнями було зібрано матеріал до твору.
4. Відчиняючи вранці вікно, по-перше, видно ряд квітучих вишень.
5. Столітній дуб зацікавив хлопців, перебуваючи на екскурсії.
6. Працюючи надворі, стало раптом дуже холодно, незатишно.

            2.  Поясніть подані фразеологічні звороти. Уведіть їх у речення.

1. Лізти поперед батька в пекло.
2. Узяти голіруч.
3. Плутаючись під ногами.
4. З року в рік.
5.Ніколи вгору глянути.  

                     Українська мова 8 клас 18.05-22.05

                                       Повторення вивченого. Словосполучення та речення
Вправи 391 (6б), 392 (6б), 400(6 б), 401(6 б)

                                     Українська література 8 клас 18.05 -22.05     

Валентин Чемерис   «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі 

 Читати, переказувати с. 221 -250 (робота з підручником)
                                               Літературний диктант 
1. У якому році відбуваються події, описані в повісті?
2. Яке прізвисько мав Федько Котигорошок?
3. Про що редакція газети порекомен­дувала Вітькові написати вірші?
4. «Завжди прилизаний, напахчений одеколоном, мамин синок, ябеда і боягуз, хвастун і брехун» - це характеристика...
5. Хто такий Даний Етап? Назвіть імя.
6. Що лежало в кобурі міліціонера?
7.  Що завадило глядачам насолоди­тися поцілунком у кіно?
8. Яке дивацтво було в діда Свирида?
9.  Скільки коштувала біла хлібина, з якою Федько йшов свататися?
10.  На сватанні Федько сказав Гали-ній матері, що шукає ...
11.  Напис «Вітька + Галя» Федько зробив на...
12.  Універсальним методом лікуван­ня сина для Вітькової матері був...   (6б)

Заповнити таблицю, указавши анкетні дані Вітька
Зовнішні риси, вік

Внутрішні риси

Таланти

Мрії та прагнення


 Заповнити таблицю, указавши анкетні дані Галі         
Зовнішні риси, вік

Внутрішні риси               

Таланти

Мрії та прагнення


 Заповнити таблицю, указавши анкетні дані Федька
Зовнішні риси, вік

Внутрішні риси

Таланти

Мрії та прагнення


                                                                          (6б.)

  Твір - роздум  "Які проблеми дорослішання В. Чемерис порушив у повісті "Вітька +Галя..." (обсяг - 1 сторінка)  (12б)

                                      Українська мова   12.05-15.05

                                          

ПІДСУМКОВА КОНТРОЛЬНА РОБОТА

 8 клас українська мова 

1.                 Визначити, в якому ряді всі сполучення слів належать до словосполучень

а) сторони горизонту; ботанічний сад; відгадати загадку

б) веселе свято; на півдні; лунає музика

в) ріка й море; цінні рослини; ніжно пахнути

 2. Визначити словосполучення, в якому допущено граматичну помилку

а) дійти до берега
б) відвідати музей
в) грати в музичні інструменти.
3.  Знайдіть речення, до складу якого входить фразеологічне словосполучення.
а) Мого товариша постійно переслідували невдачі, і він опустив руки.
б) У своїх спогадах ми згадували щире ставлення класного керівника до нас.
в) Цю логічну задачу ми розв’язали дуже швидко.
4.У якому реченні правильно виділене означення?
а) Задумалось глибоко поле.
б) А ми ту червону калину підіймемо.
в) Соловейко в темнім гаї сонце зустрічає.
5.У якому реченні виділене слово є додатком?
а) Шумить, не стихає бурхливе море.
б) Мерехтить роса навколо на зеленій мураві.
в) Вітер пісню співає стоголосо.

6.Граматичну помилку допущено в реченні
а) Читаючи цей роман, у моїх очах з'явилися сльози;
б) Листя, повільно кружляючи, падає додолу;
в) Безмежно зрадівши, дівчина закружляла в танці;
г) Помирившись з другом, я почувався щасливим.
7.Укажіть поширене односкладне речення:
а) Хлопець буде вчитися;
б) Почало вечоріти;
в) Дітям на екскурсії було дуже весело;
г) Крайнебо жевріє.


8.Укажіть речення, у якому підмет виражений вигуком:
а) Ворона зустріла мене своїм картавим «кра»;
б) Гучне «ку-ку-рі-ку!» розбудило мене на світанні;
в) [ почув я раптом тихеньке «ой»;
г) Проспіва, протягне «ох» і замовкне.

9.Укажіть речення з дієслівним складеним присудком:
   а) Твір я буду писати завтра;
   б) Подруга буде їхати додому поїздом;
   в) Дівчина почала вишивати скатертину;
   г) Зараз же сідай і пиши лист до матері.

10.Укажіть речення, у якому є тире між підметом і присудком (розділові знаки пропущено):
а) Я син свого часу і весь належу сучасникам своїм;
б) Руки дівчини зробилися як лід;
в) Червона рожа над усі квіти гожа;
г) Тільки труд життя основа краса всевладного життя.

11.Укажіть речення, у яких наявні узгоджені означення.
   а)  З вітром весняним сосна розмовляла.
   б)  Бажання  вчитися  було  у  нього  ще  змалку .
   в)  Вгорі висіла лампа під абажуром.
   г)  Шлях праворуч був хибним.

  12.Позначте речення, у яких відсутні прикладки.
  а)  Відколи людям Бог послав на землю пісню-чарівницю, неначе  промінь  засіяв  і  освітлив  земну  темницю 
  б)  Я жив колись в  готелі «Інтурист».
  в)  Боже великий,  єдиний! Нам Україну храни! 
  г)  Наш  учитель, Пилип  Свиридович,  вирішив  скасувати  рішення колективу.
13.Укажіть речення зі вставними словами, яке потребує редагування:
а) Чим більше темніло, тим вітер, здавалось, дужчав;
б) По цих непролазних пущах, певне, ніколи не ступала людська нога;
в) Я, на щастя, значить, бачите, захворів і пропустив уроки;
г) Здається, що ця довга осіння ніч ніколи не скінчиться.
14.Укажіть речення зі вставним реченням (розділові знаки пропущені)
а) Усі кажуть що дівчина дуже талановита;
б) Кажи не кажи а діти все одно не чують;
в) Але я помилявся як то кажуть розумні люди жорстоко;
       г) Так кажуть досвідчені люди.

15.Укажіть речення з неоднорідними означеннями (розділові знаки пропущені)
а) Наближалася тепла лагідна ніч
б) Тиха червнева ніч оповила село
в) Старий столітній дуб підкошено під корінь
        г) Понад усякі сучасні швидкості швидко летять людські літа.

16.Укажіть речення, яке ілюструє правило вживання двокрапки після узагальнювального слова (розділові знаки пропущено)
а) Щоб жити потрібні сонце свобода і маленька квітка
б) Тим полям не видно ні кінця ні краю
в) Все зникло наче в казці місто гори поле гай
      г) Українською мовою розмовляють в Україні і на Кубані в Америці і в Канаді в Аргентині і в Австралії.

17.Укажіть речення, у якому немає пунктуаційних помилок:
а) Вона бігла, не чуючи ніг
б) Припадаю вустами до слова, мов до стиглого кетяга калини
в) Не вагаючись я погнався за чайкою
      г) Оповитий тишею, степ дихав пахощами трав.

    18. Відокремлений додаток ужито в реченні
         а)  Дозволь мені, мій вечоровий світе, упасти зерням в рідній бороні.
         б) Розминаючи сизий полин у долоні, роси юності спогадом п’ю.
        в) До серця доторкнулася весна, ота жіноча, ніжно-лебедина.
        г)Усі, за винятком Андрія, прийшли того вечора на збори.
   19.  Одиничний дієприслівник треба відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено)
        а) Бійці пересуваються катакомбами згорбившись.
        б) Одні сиділи на буреломі інші слухали стоячи.
        в) Із вирію летять курличучи ключі.
        г) Попрацювавши мої друзі пішли грати у футбол.
20.Укажіть речення, яке потребує редагування
а) О море, дай нам глибини!
б) О, Михайлик до нас прийшов
в) Шановна Марія Петрівна! Вітаємо вас з ювілеєм.
         г) Повними радості очима дивлюся на тебе, таємна Чорногоро, на тебе, синьоокий Черемоше.
21  Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.
1 відокремлена прикладка
2 відокремлений додаток
3 відокремлена обставина
4 відокремлене означення
А   Сумно і мовчки тоді похилилася квітка, листям своїм тремтячи в передсмертнім конанні.
Б   І пахне раннім сонцем і медком земля, легким серпанком оповита.
В   І сон мене так ніжно обійма, що, окрім сну, не хочеться нічого.
Г   Вже й молодик ішов за гору, та зачепивсь за осокір.
Д   Іду я, степів перехожий, радію од щастя землі.
 22.      З’ясуйте тип односкладних речень.


Тип речення
       називне
2        неозначено-особове
      узагальнено-особове

            4 безособове

     Приклад
А У чужому домі не порядкуй.
Б У повітрі свіжо пахло ранком.
В Це дерево недавно посадили.
Г Сизе марево клубочиться вгорі.
Д Яка висока і густа трава!

                                 Українська література 12.05-15.05

         В.Чемерис "Вітька + Галя, або Повість про перше кохання". Аналіз ситуацій та проблем у творі, переказ найцікавіших епізодів, коментар гумористичних ситуацій

Перегляньте презентацію  https://youtu.be/1mqHgmL3J28

Прочитати за підручником с.208-219
Виконайте завдання 1, 2 на с.220

                                   Українська література 04.05-08.05


ПІДСУМКОВА КОНТРОЛЬНА РОБОТА

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

1. Савур-могила згадується у творі

А «Зажурилась Україна»             

 Б  «Ой Морозе, Морозенку»

В «Максим козак Залізняк»                    

Г «Віють вітри, віють буйні»

2.Про яку історичну подію йдеться у пісні «Чи не той то Хміль»?

А Битва під Жовтими Водами;

Б Коліївщина;

В битва під Корсунем;

Г битва під Берестечком.
3.Хто з народних героїв «зібрав собі славних хлопців», щоб багатих грабувати, а бідних наділяти?
А Морозенко;
Б Максим Залізняк;
В Устим Кармалюк;
Г Богдан Хмельницький.
4.Авторство якої з названих пісень приписують Марусі Чурай?
А «Зажурилась Україна»;
Б «Та ой як крикнув же та козак Сірко»;
В «За Сибіром сонце сходить»;
Г «Засвіт встали козаченьки».
5.Скільки козаків-невільників звільнила Маруся Богуславка?
А 700;
Б 500;
В 300;
Г 200.


                      Тема.  Позакласне читання. А.Дімаров «На коні і під конем»

Опрацювання окремих частин твору.
 «На коні й під конем» складається з окремих завершених епізодів-оповідань. Вона є однією з частин тетралогії. Тетралогія — це літературний, музичний або кінематографічний твір, що складається з чотирьох різних робіт, як, наприклад, трилогія складається з трьох. Тетралогія може характеризуватися героями, єдністю сюжетно-композиційної побудови, простору, часу дії всіх частин і є цілим чотиричастинним твором. Кожна окрема частина сприймається і як самостійний твір мистецтва, і як частина більшого твору.
Прочитайте оповідання "Помста"

Завдання виконати письмово

Де відбуваються  події у творі?

Чи справедливо дядько покарав хлопців?

Чи справедливою була помста хлопців?

Чого чекали хлопці, коли скляр побачить побите вікно?

Що вони побачили?

Чи відчули діти, що зробили щось погане?

Чи мають хлопці таку рису характеру як совість?

Які враження охопили вас від прочитаного твору?   (6б)

 Тема: 

  Ідея:  

 Основна думка: 

Жанр:    

 Композиція
Експозиція: 
Зав’язка:
Розгортання подій: 
 Кульмінація:
 Розв’язка:      (6б)

  07.05.  11.00 - підсумкова контрольна робота з української літератури
                              

                  Українська мова 8 клас   04.05-08.05

               Тема. Розвиток мовлення. Конспект прочитаного. Тематичні виписки
За підручником  опрацювати с. 209- 210
Доберіть з підручника географії або фізики  текст ( 1-2 сторінки). Складіть конспект тексту. (12б)
              
              Тема. Повторення вивченого. Відокремлені члени речення.
   Перегляньте!!! У цьому відео розповідається про те, як швидко знайти відокремлені члени речення: додаток, обставину, означення, прикладку: https://www.youtube.com/watch?v=tj9x3jOLJeA&t=584s
  Виконайте вправи:  383  (5б), 384  (3б), 385 (4б)

                 Українська література 8 клас 27.04-30.04   

Ю. Винничук. «Місце для дракона»

Компаративний аналіз казки Ю. Винничука  «Місце для дракона» та   казки Кеннета Грехема «Казка про доброго дракона».  Заповнити таблицю
Ю.Винничук «Місце для дракона»
Кеннет Грехем «Казка про доброго дракона»
Місце подій


Час


Дракони


Друзі


Лицарі


Кінець


(12б)
Складання характеристики персонажа за планом
 Дракон Грицько та князь Люботинський (12 б)
План-схема характеристики персонажа
      1. Ким є герой твору, його вік, соціальний стан.  
      2Учинки, думки персонажа.
      3Риси вдачі.
      6Ставлення до нього інших героїв.
      7Розкриття характеру за допомогою мови.
      8Ставлення автора до персонажа.
      9Ваше ставлення до цього персонажа.

                                   Українська література 8 клас 21.04-24.04   

Ю. Винничук. «Місце для дракона»

Перегляньте відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=JiG4bq8T-P0
Прочитайте повість - казку за підручником: с. 187-207


                                    Українська мова 8 клас  21.04 - 24.04 

 Контрольний твір-опис місцевості на основі особистих спостережень у художньому стилі.  

  Ознайомтесь з пам"яткою

ПАМ’ЯТКА
Як працювати над твором-описом у художньому стилі


1.     Пам’ятайте: опис складається з таких частин: загальне враження, повідомлення окремих деталей, вказівка на їх місце розташування й ознаки, висновок.
2.     Доберіть яскравий заголовок.
3.     Спочатку визначте, які предмети (особливості) місцевості ви хотіли б виділити в описі; далі доберіть  дієслова (у художньому стилі), які вказують на розташування. Пам’ятайте, що всі дієслова повинні вживатися в одному часі.
4.     Використовуйте слова і словосполучення на позначення місця розташування об’єктів опису місцевості: прямо переді мною, неподалік, поруч, у центрі, у далині, трохи далі, зліва, справа та ін.
5.     Доберіть до визначених предметів характерні для них ознаки. Доречно використовувати художні засоби – епітети, порівняння – для увиразнення мовлення.
6.     Використовуючи дібрані слова і словосполучення, складіть опис місцевості.
7.     Доповніть висловлювання описом природи.

         Мовленнєве завдання

Уявіть ситуацію: до вас у школу приїхали гості з іншого міста (країни). Ви хочете ознайомити їх із рідним містом, його природними умовами, історичними пам’ятками та ін. підготуйте екскурсійну розповідь у художньому стилі у вигляді прогулянки по вашому місту з описом місцевості.
                                    
 План опису місцевості
І. Моє місто – частина країни.
ІІ. Дороге серцю місце.
1.     Із глибин історії.
2.     Окраса місцевості.
3.     Пам’ятки культури та історії.
4.     Місця відпочинку.
5.     Моє місто на хвилі із сучасністю.

                        ІІІ. Завітайте до нас у добрий час! 

         Обсяг твору - 1 сторінка

 Виконані завдання надсилайте, будь ласка, на електронну адресу:  eromenkoolena@gmail.com

 Українська мова 8 клас  13.04 - 17.04 

Тема.Відокремлені обставини. Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери. Протокол

 Перегляньте відео:  https://www.youtube.com/watch?v=zb55SsprVmg
Виконайте завдання:

 Тестове опитування:  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=633637 (6б)

    За підручником вправи 365, 366 ( 6б)

  Прочитайте теоретичні відомості!!!

Протокол – це документ, в якому фіксується хід об­говорення питань і рішення, прийняті колегіальними органами на зборах, нарадах, конференціях тощо.
Це первинний офіційний документ, на підставі якого керівництво має право вимагати від підлеглих виконання доручених їм завдань, видавати розпорядчі документи.
Протокол веде технічний секретар чи обрана особа.
 За обсягом протоколи можуть бути:
- стислими – містять лише назви обговорених пи­тань та рішення з цих питань; рубрики «Слухали» та «Ухвалили»;
- повними – назви обговорених питань, стислий виклад виступів та питань, які ставилися доповіда­чам і виступаючим, рішення з обговорених питань; рубрики «Слухали», «Виступили», «Ухвалили»;
- стенографічними – дослівно фіксуються виступи, запитання, зауваження, рішення, пропозиції тощо.
 Протоколи складаються з таких реквізитів:
1. Назва документа.
2. Номер.
3. Назва колегіального органу із зазначенням харак­теру його роботи (загальні збори, виробнича нара­да, засідання кафедри тощо).
4. Назва підприємства, організації.
5. Дата й місце проведення зборів.
6. Кількісний склад учасників (якщо учасників бага­то, то вказується кількість присутніх і до протоколу додається реєстраційний лист).
7. Посади, прізвища й ініціали керівників зборів, на­ради тощо (голови, секретаря, членів президії).
8. Порядок денний (питання можуть формулюватися в називному відмінку).
9. Текст.
10. Перелік додатків до протоколу із зазначенням кіль­кості сторінок.
11. Підписи керівників зборів, наради (голови й секре­таря).
  Зразок протоколу ви знайдете на с. 208 підручника.
За зразком складіть протокол засідання  членів мовознавчого гуртка.  (12б)                                 

           Шановні учні! Коли  розв’яжете  завдання,   відскануйте  або сфотографуйте  аркуші з виконаним завданням та надішліть  їх  на перевірку.  eromenkoolena@gmail.com   

    Час комунікації з учнями: понеділок - п"ятниця   10.00-14.00                      

                             

                  Українська література 8 клас 13.04-17.04   

 В. Дрозд. «Білий кінь Шептало». Проблема людини в суспільстві, її знеособлення                                                       

Прочитайте за підручником біографію В. Дрозда

Прочитайте оповідання  с. 177-185

Перегляньте відеоурок:https://www.youtube.com/watch?v=7abpyLOyNwY 

1.Які сторінки  творчої біографії Володимира Дрозда вам найбільше запам'яталися?   2.За допомогою кольорів спробуйте передати почуття, що виникли у вас під час читання оповідання. 3. Поясніть, яку роль відіграє епіграф до оповідання:«Сутеніє;  раптом на галявині ─ кінь самотній»?4.Тема … Основна думка   5.Окресліть коло проблем , порушених в оповіданні.  6.Поясніть, чому  інші коні недолюблювали Шептала?  7. Коли кінь вирвався на волю, то відчув, що це були найкращі хвилини його життя. Але незабаром знову повернувся до конюха, який скривдив його.Чому?  8. Яку роль у розкритті  авторського   задуму відіграє  такий уривок: «Супроти вітру довго не пробіжиш, і розумніше до часу прокинутися скореним, лишившись у душі вільним, аніж бути скореним насправжки». Яким є ваше ставлення до висловленої думки? (1-4 пит. --по 1б, 5-8 пит. - по 2б.)

Виконати тестові завдання:https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=364645 (12б)

        Шановні учні! Коли  розв’яжете  завдання,   відскануйте  або сфотографуйте  аркуші з виконаним завданням та надішліть  їх  на перевірку.  eromenkoolena@gmail.com   

    Час комунікації з учнями: понеділок - п"ятниця   10.00-14.00                                    

                             Українська література 8 клас 06.04-10.04                                                                       

Особливості композиції повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути”



Пригадайте!!!    
Теорія літератури
Композиція (лат. compositio — складання, поєднання, створення, побудова) — це план твору, співвідношення його частин, взаємозв'язок образів, картин, епізодів. У художньому творі повинно бути стільки персонажів, епізодів, сцен, скільки необхідно для розкриття змісту.
Теорія літератури
Кульміна́ція (від лат. culmen, родовий відмінок culminis — вершин) — Найвище напруження, піднесення у розвитку чого-небудь. У більшості випадків кульмінація- це найцікавіша частина твору.



Шановні учні! Коли  розв’яжете  завдання, ви  повинні  відсканувати або сфотографувати аркуші та надіслати їх  на перевірку на ел. адресу:

 Українська мова 8 клас  06.04 - 10.04 

 Речення з відокремленими членами. Розділові знаки при відокремлених членах речення

Щоб пригадати вивчений матеріал, можна переглянути відео: https://www.youtube.com/watch?v=sFBqUQHxurk


  Шановні учні! Коли  розв’яжете  завдання, ви  повинні  відсканувати або сфотографувати аркуші та надіслати їх  на перевірку на ел. адресу:

 Грамотність називають індикатором освіченості. Я бажаю вам завжди й за будь-яких обставин залишатися освіченими людьми!                                         
             

  Українська мова 11 клас 01.04-03.04
                                   Редагування текстів

Хвилинка ЗНО за посиланням:  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=749913
Редагування тексту
Прочитайте наведені тексти. Перепишіть їх, виправивши лексичні та граматичні помилки (інколи лексичні помилки спотворюють структуру речення)а також порушення чергування у – в, і – й, з – зі – із.
Якщо Вам важко редагувати тексти самостійно - зверніть увагу на підказки - повтори, кальки тощо  виділені червоним.

**Запам’ятайте факти у відредагованих текстах – Ви можете наводити їх як приклад із суспільного життя у власному висловленні. 
***Тексти - з різних онлайн-джерел - "адаптовано" для редагування.
Анна Ярославна
Освічена, красива і вродлива дочка Ярослава Мудрого Анна, оженившись з  королем Генріхом, стала прабабусею майже тридцяти королів. У той час як неписьменні французькі барони ставили замість підписів хрестики, вона впевнено підписувала державні документи.
З давніх пір саме в Реймсі коронувалися французькі королі. Тут у травні 1049 року в церкві Святого Хреста відбулася церемонія коронації Анни Ярославни. На голову Анни була покладена золота корона, і вона стала королевою Франції. На шлюбному контракті дочка київського князя написала своє ім’я, а її чоловік замість підпису поставив хрестик. Уже на початку свого королівського шляху Анна Ярославна проявила наполегливість і, відмовившись присягати на латинській Біблії, принесла клятву на слов’янському Євангелії, яке привезла з собою. Цю книгу чекала надзвичайна доля. Саме на Реймському Євангелії давали присягу всі наступні королі Франції, навіть не підозрюючи про його київське походження.  
Можливо, незабаром, проявивши мудрість і терпимість, французька королева і мати майбутнього короля Франції прийняла католицтво.


Богдан Гаврилишин
Богдан Гаврилишин –  економіст зі світовим ім'ям і член Римського клубу, «хрещений батько» Всесвітнього форуму в Давосі –  народився на Тернопільщині, а зараз живе в Канаді. Дякуючи цій особі, з'явився Всесвітній форум у Давосі, де щорічно збираються політики й перші особистості світового бізнесу, щоб обговорити перспективи прогресивного розвитку людства.
Українці знають Гаврилишина як благодійного мецената: він створив фонд, що активно фінансує освітні проекти для юнаків і юнок, а також молоді як у нашій країні, так і поза її межами. Богдан Дмитрович  переконаний, що Україну може змінити лише молодь, яка виросла поза радянською системою. Він ініціював створення низки молодіжних організацій, був активним членом Всеукраїнської скаутської організації «Пласт».

На сайті Prometheus розміщено курс із 15 лекцій – філософських роздумів від видатного українця Богдана Гаврилишина, які містять поради та відповіді на актуальні запитання сьогодення.


Григорій Сковорода
 Григорій Сковорода – український мислитель і філософ, педагог і письменник. Першим адаптував твори давньогрецьких філософів для української культури й академічної освіти. Вивчивши твори Платона і його послідовників у Києво-Могилянській академії, він створив на їх основі свою систему поглядів і став одним із самих яскравих українських філософів.
Твори Сковороди видали вже після його смерті, проте ще за життя мислителя їх переписували від руки — такими вони стали популярними. А його вірш «Всякому місту — звичай і права»  був у репертуарі мандрівних музикантів-кобзарів.
Сродна праця — найбільш популярна тема роздумів Сковороди. Філософ вважав, що кожна людина повинна знайти своє власне призначення в житті і займатися тим, до чого має найбільшу прихильність. Тоді вона зможе бути в гармонії з собою і оточючими. В іншому випадку, коли люди займаються "несродною працею", землю наповнює жорстоке зло.

Інша тема — «нерівна рівність» — зображена на сучасній 500-гривневій купюрі. Філософ порівнює Бога з фонтаном, який вирує водою і наповнює нею посудини, що стоять навколо. Хоча в посудин є рівна можливість отримати достатньо води, всім дістається залежно від їх об’єму, а він у кожного різний. У цій метафорі посудини — це люди. Для подолання такої нерівності і потрібно знати свій обсяг, іншими словами, знайти "сродну працю".

Дарія Вербова
Дарія Вербова – всесвітньо відома канадська модель українського походження. Має зірку на Алеї слави у Торонто, співпрацює з найвідомішими брендами і входить у десятку найдорожчих моделей світу, підтверджуючи правдивість факту, що українські жінки – найвродливіші й накрасивіші.
Юна дівчина ніколи серйозно не замислювалась над кар'єрою моделі. Почала вона її випадково, коли мати однокласниці, власниця модельного агентства у Торонто, звернула увагу на Дарію, яка у свої 13 років була високою, худою, стрункою та мала спортивну фігуруУ віці 14 років Дарія перемогла на національному конкурсі моделей. Але пропрацювавши рік у агентстві матері однокласниці, Дарія уклала контрактний договір з іншою відомою агенцією «Elite Models».

Успіх прийшов, коли Дарії виповнилось майже 20 років. На неї звернули увагу під час показів «Осінь-зима» 2003 рокуВпізнаваною моделлю Дарію зробила реклама відомого аромату від Lancôme — «Hypnose». Дарія має одне з найкращих у світі портфоліо, зараз працює в модельному агентстві "IMG Models".
            
          Редагування текстів з орфографічними помилками
                 Ольга Кобиляньська, “Миланхолійний вальс” 
Неможу слухати миланхолійної музики. А вже най менше такої, що преваблює зразу душу ясними, до танцю визиваючими грациозними звуками, а від так, зрікаючися їх незамітно, льється лиш одною широкою струєю смутку! Я роспадаюся тоді в чуття і неможу опертися настроєві сумному, мов креповий флер, якого позбутися мені нетак лехко. За те, як пронесется музика блиску, я подвійно живу. Обнімала би тоді цілий сьвіт, заявляючі далеко-широко, що музика грає! І класичну музику люблю. Навчила мене її розуміти і відгадувати по “мотвах”, одна з моїх товарищок, якої душа не мов складалася з тонів і була сама олицетворина музика. Вона вічно шукала гармоніі. В людях, в їх відчувані, в їх відносинах до себе і до природи… 
                І.Нечуй-Левицький, “Кайдашева сім’я”
 Недалеко от богуслава, коло росі, в довгому покручиному яру роскинулось сило семигори. Яр вєтся гадюкою між крутими горами, між зиленими терассами; од яру на всі боки розбіглись, не наче гілки дерева, глибокі рукави й поховались десь далеко в густих лісах. На дні довгого яру блещать рядками ставочкі в очеретах, в осоці, зеленіють ливади. Греблі обсажені сто-літніми вербами. В глибокому яру ніби вєтся оксамитовий зелений пояс, на котрому блищат ніби вправлені в зилену оправу прекраси з срібла. Два рядки білих хат по-під горами біліють, не наче два рядки перлів на зиленому поясі. Коло хат зелиніют густі старі садки. 
       
 Панас Мирний, “Хіба ривуть воли, як ясла повні?” 
                       ПОЛЬОВА ЦАРІВНА 
На дворі весна в повні. Куди неглянь — скрізь розвернулося, роспустилося, зацвіло пишним цвітом. Ясне сонце, тепле й приязне, ще невспіло наложити палючих слідів на землю: як на великдень дівчина, красуєця вона в своїм роскішнім убранні... Поле — що безкрає море — скільки зглянеш — розіслало зилений килим, аж сміється в очах. Над ним синім шатром розіпялось небо — ні плямочки, ні хмарочки, чисте, прозоре — погляд так і тоне... З неба, як ростоплене золото, льється на землю блискучий світ сонця; на ланах грає соняшна хвиля; під хвилею спіє хліборобська доля... Лигенький вітрец подихав з теплого краю, перебігав з нивки на нивку, живив, освіжав кожну билинку... І ведуть вони між собою тихутаємну розмову: чутно тільки шелист жита, травиці...

Шановні учні! Коли  розв’яжете  завдання, ви  повинні  відсканувати або сфотографувати аркуші та надіслати їх  на перевірку на ел. адресу:

 Грамотність називають індикатором освіченості. Я бажаю вам завжди й за будь-яких обставин залишатися освіченими людьми!
               Українська література 11 клас 01.04-03.04
П. Загребельний. Історичний роман "Диво"
Ознайомтесь з видатною постаттю України, автором історичного роману "Диво":
Прослухайте аудіокнигу П. Загребельного "Диво"за посиланням:  https://www.youtube.com/watch?v=bIeXAkGK13s  (або прочитайте книгу)

Опрацювання таблиці
Історична основа
Вимисел

Князювання Ярослава Мудрого, побут тієї доби.
       Конкретні образи - дід Родим, Сивоок як творець храму, його особиста доля.
      Побудова з його ініціативи храму, оздоблення, ведення літописів.
Друзі, жінки Сивоока, купці, їхні стосунки, подорожі.
Історія з похованням Сивоока.
Боротьба з язичництвом; турецько-болгарська війна.
       Пограбування фашистами храму під час Другої світової війни.

 

   Визначте  сюжетні лінії у романі «Диво» П.А.Загребельного

 Визначте , яку основну ідею, проблему втілює автор в образі князя.
  Охарактеризуйте  Сивоока – зодчого Софії Київської. 
    Інтерактивна вправа «Гронування»
-Хто першим спрямував Сивоока у світ мистецтва?
- Чи мала Ягода вплив на формування мистецьких смаків хлопця?
-Яку частку болгарські ченці внесли до скарбниці Сивоокової душі?
- Що найбільше знадобилося Сивоокові з побаченого в Агапіта?
-Яку роль у житті Сивоока зіграла зустріч з князем Ярославом Мудрим?

   Літературний диктант «П. Загребельний «Диво»»


1.     До кого потрапив Сивоок після довгого блукання по лісу? 
2.     Як звати батька Бориса Отави і ким він був?
3.     Які події відбуваються у місті Радогость? 
4.     Назвіть склад сім’ї Отави-батька. 
5.     Яке нове ім’я обрав Сивоок, прийнявши християнство? 
6.     Хто врятував князя від дикого вепра у 1026 році? 
7.     Про кого перша репліка, і кому належать слова із другої?
– Вважаєш себе мудрим, а ти тільки жорстокий, та й годі.
– А що таке мудрість? Це правда. Правда ж милостивою  не буває. Вона тверда й жорстока. Багато прочитав я книг, всі віки і всі народи там описані, скрізь було багато жорстокості, але тільки вона доводила народи до розквіту. Завжди, щоб держава могла розквітати й піднятися вище за всіх, народ повинен згодитися на деякі пожертви й нестатки. Сам він на це ніколи не піде, його треба примусити. 
8.     Хто такий Гюргій, чим він допомагатиме Сивооку?  
9.     Як склалися стосунки Бориса Отави і Таї? 
10.          Що найбільше вразило дівчину у соборі, збудованому Сивооком? 
11.          Назвіть останнє кохання Сивоока(Ярослава) та найвиразнішу рису в образі цієї дівчини 
12.          Що наказав зробити Ярослав Пантелію-писарю? 
Виконайте тестові завдання на сайті "На урок" за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=722387 
                                                                                         
Напишіть твір - роздум за темою "Мої враження від роману П. Загребельного «Диво» та думки з приводу прочитаного"

Шановні учні! Коли  розв’яжете  завдання, ви  повинні  відсканувати або сфотографувати аркуші та надіслати їх  на перевірку на ел. адресу:

 Українська література  8 клас 30.03-03.04

      Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Особливості композиції твору. Проблема особистості в сучасному світі

Робота з підручником: прочитати с 142-175,  можна прослухати аудіокнигу  https://www.youtube.com/watch?v=rQso2UHkpUE 
За поданим посиланням  познайомитесь з аналізом повісті:
Виконайте завдання в зошиті:


 Клоуз-тест.
Напишіть,  про чию родину говориться в цих рядках
1. Не ходи на подвір'я, то не для тебе компанія, не твоє коло. Ти зовсім інший, синку… 
2. Батькова квартира була незатишна і забарложена.
3. Тато випробовував літаки. Від нього пахло хмарами.
4. Гарна моя мама, дуже гарна моя мама. Я колись намалюю її портрет, слово честі. 
5. І від лагідного батькового руху, від ласкавого «мій хлопчику» раптом відчув себе сильним і здатним довести свою правоту.
6. Не мав до батька доброго серця, бо й від батька ніколи не було ані ласки, ані якої лакоминки, ані поради. 
7. У нашого малого нове захоплення, — сміється мама, гляди, трохи повдаєш із себе спелеолога, та й покинеш, як не одно кидав. 
8. Обводив поглядом кімнату – звична і затишна; мама не дасть ніде порошині впасти 
9. Від батька все тхнуло горілкою, був він величезний, з густим голосом та недобрим сміхом… 
10. Чи можна зневажати інших, коли твій батько, твій власний батько користується чужими думками? 
11. Тато вірив. Навіть не запитав, де він був того вечора, йому не треба було встановлювати алібі 
12. А тато насправді такий обурений чи вдає? 
    
 Виконайте тестові завдання  на сайті "На урок"                                    
  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=114703

Шановні учні! Коли  розв’яжете  завдання,     відскануйте  або сфотографуйте  аркуші з виконаним завданням та надішліть  їх тьютору на перевірку.

Бажаю, щоб знання і мудрість завжди посідали чільне місце у вашому житті, щоб все, чого вчить вас школа і життя, приносило рясні врожаї і все добре, мудре, вічне розросталося в світі, завдяки вашим зусиллям та праці! Будьте невтомні в навчанні!

Українська мова 8 клас 30.03 - 03.04

РЕЧЕННЯ З ВІДОКРЕМЛЕНИМИ ЧЛЕНАМИ

Опрацюйте правила:

Другорядні члени речення, які для підсилення їх смислової ролі виділяються в усному мовленні інтонацією й паузами, а на письмі – відповідними розділовими знаками, називаються відокремленими:
На відстані метра від мене на вікні сиділо галченя, майже доросле (О.Копиленко).
Відокремлені члени речення
означенняНепорушно стоять дерева, загорнені в сутінь,
рясно вкриті краплистою росою (М.Коцюбинський).
прикладки
(як різновид означення)
Бійці, здебільшого вусаті статечні чоловіки, зриваються на ноги,
нагледівши офіцерів, і завмирають у готовності (О.Гончар).
додаткиКрім запорожчан, набилося, звичайно, багато і місцевих (Я.Баш).
обставиниРозплющивши очі, Леонід побачив над собою каламутне небо
(О.Гончар).

Означення відокремлюються
якщо вони стоять після означуваного слова
й виражені дієприкметниками або
прикметниками із залежними від них словами
Гола земля, бита крилами вітру,
безнадійно сіріла під олив’яним небом
(М.Коцюбинський).
два або кілька непоширених означень,
якщо вони виражені дієприкметниками або
прикметниками й стоять після означуваного
слова, перед яким є означення
Сивий полин п’янив повітря гіркими
пахощами, густими і задушливими
(М.Коцюбинський).
якщо вони стосуються члена речення, вираженого
особовим займенником і становлять пару
Схвильовані і враженівеселі й замислені,
дивляться вони на перетворені свої простори
(О.Довженко).
узгоджені означення, що стоять перед
означуваним словом, коли мають додаткове
обставинне значення (вказують на причину
дії тощо)
Збентежений з такої зустрічі, хлопець
ледве не випустив хлібини (О.Донченко).
неузгоджені означення, виражені іменниками
в непрямих відмінках, тоді, коли стоять поруч
з узгодженими
Над ставком стояла Довбишева хата,
вся в черешнях (І.Нечуй-Левицький).

Не відокремлюються означення
два або більше непоширених означень,
що стоять після означуваного слова,
перед яким немає означення
Пішли дощі дрібні та безперестанні з сивими
непроглядними туманами (Панас Мирний).
виражені дієприкметниковим зворотом,
який безпосередньо стоїть перед
означуваним словом
Розбуджений подихом весни Дніпро гнівно
трусонув могутніми плечима й скинув із себе
крижаний панцир зими (Л.Дмитренко).

Відокремлюються прикладки
поширені, якщо відносяться до члена речення,
вираженого іменником-власною назвою,
стоять після власної назви
Цим полком командував Василь
Назарович Боженко, київський
столяр
 (О.Довженко).
непоширені, якщо вони стоять після власної назвиЗасідання відкрив Микола Олексійович,
директор.
якщо починається словами яктобтоабоа саме,
чияк-отзокремаособливонавітьнаприклад,
в тому числіна ім’яза походженнямродом
Польові квіти, в тому числі й
сон-траву
, треба оберігати (З газети).
поширені, якщо вони відносяться до члена речення,
вираженого загальним іменником або займенником
Я, майбутній абітурієнт, добре знаю
правила вступу.
непоширені, якщо вони відносяться до
члена речення, вираженого особовим займенником
Нікого не боїться і він, Вадик
(Ю.Збанацький).
якщо власна назва, що стоїть після загальної,
є прикладкою
Так загинув перший син, Павло
Петрович Цупов
, луганський
робітник і син робітника (М.Бажан).
непоширені, якщо відносяться до члена речення,
вираженого іменником із залежними від нього
словами (типу чоловік, людина, хлопець, дівчина
тощо)
Його перестрів той самий лікар, хірург.

Не відокремлюються прикладки
якщо стоять перед власною назвою,
до якої вони відносяться
Цим полком командував Василь
Назарович Боженко (О.Довженко).
виражені дієприкметниковим зворотом,
який безпосередньо стоїть перед
означуваним словом
Газ має велике значення як паливо
для промисловості (З підручника).

Запам’ятай!
1. Відокремлені прикладки можуть приєднуватись до пояснювальних членів речення словами
аботобтояк-ота самеособливонавітьнаприкладна ім’яродомза походженням
та ін. (після слів як-ота саме ставиться двокрапка: Надра України багаті на корисні
копалини, як-от: залізну та марганцеву руду, кольорові метали та нерудні копалини, а саме:
вапняки, доломіти, сіль, фосфорити, каолін тощо.
)
2. Прикладка із сполучником як виділяється комами, якщо вона має відтінок причини: Молодому
в’єтнамцю, як постійному мешканцю півдня, дуже дошкуляла північна зима (З газети).
3. Коли ж прикладка із сполучником як показує, в ролі кого або чого виступає предмет (особа),
який уточнюється прикладкою, то така прикладка не виділяється (як = є): Ліс як сировина
і як будівельний матеріал використовується для деревообробної, хімічної і паперової
промисловості (З підручника).
Відокремлюються обставини
виражені дієприслівниками або
дієприслівниковими зворотами
Між зелено-сизими полями, звиваючись,
висвічує мирний і лагідний Серет (О.Гончар).
виражені іменниками з прийменниками
(незважаючи на, у зв’язку з, всупереч,
внаслідок, за відсутністю, на випадок,
на відміну від, залежно від)
Незважаючи на пізній час і негоду,
на вулицях міста купчилися юрби молоді.
виражені іменниками з прийменниками,
прислівниками, які відповідають на одне
питання і означають додаткові ознаки дії
Там, на пагорбі, стояла золотоверха церква.

Не відокремлюються обставини
одиничні дієприслівники, що мають значення
обставини способу дії
І ми не гаючись (тобто негайно)
взялися до діла (Ю.Збанацький).
одиничний дієприслівник, який стоїть в
абсолютному кінці речення і має значення
прислівника
Я був молодий, здоровий і міг працювати
не втомлюючись (О.Довженко).
дієприслівникові звороти фразеологічного типуБігти не чуючи ніг.

Відокремлeні додатки

Відокремлюються додатки із словами крімокрімопрічособливозамістьза виняткому тому числі: За винятком баби Оришки, малий Чіпка нікого не любив (Панас Мирний).
Уточнювальні члени речення вживаються для конкретизації або пояснення значень інших членів речення: На вулиціпід самими ворітьми, знявся над колодязем новий журавель (М.Коцюбинський).
Запам’ятай!
1. Уточнювальні члени речення виступають тими самими (проте неоднорідними) членами
речення, відповідають на ті самі питання: Десь на Залужжі надсадно, з підвиванням,
кричав сич (Г.Тютюнник).
2. З відокремленими уточнювальними членами можуть вживатися слова особливоголовним
чиному тому числінаприкладнавітьзокремакрімопрічпорядпоручза винятком:
Хлопець досить успішно склав екзамени з усіх предметів, у тому числі з української мови
(Г.Тютюнник).

Порівняльний зворотДуже часто ознака предмета чи його дія характеризуються не прямо, а опосередковано, тобто
через порівняння. Порівняння є обставиною в реченні із порівняльними сполучниками якмовначененаченіж тощо.
Порівняння бувають
метафоричні
(пряма назва предмета, його ознаки чи назва його дії
замінена іншою, переносною назвою, утвореною на
підставі подібності)
Та не каркай вороною на
весь ярмарок
 (Є.Гуцало).
заперечно-протиставні метафоричніЧужа сторона – не
рідна мати (Нар. творч.).
порівняльні звороти
(приєднаний сполучниками якмовначенібиякініж)
Лихом об землю, як шапкою,
вдаримо (Б.Олійник).


Запам’ятай!
1. На письмі порівняльні звороти виділяються комами на початку, всередині, наприкінці речення.
2. Вони можуть складатися із сполучника і слова, і можуть мати сполучник і декілька слів. У
першому випадку – це непоширене звертання: Голоси, як птиці, крильми обнялися (В. Сосюра).
У другому – поширене: Пливуть віки, мов кораблі Колумба (Є.Гуцало).
3. Порівняльний зворот слід відрізняти від складнопідрядних речень підрядним порівняльним:
Горпина стоїть на хатньому порозі біла, як хустка (Марко Вовчок) – порівняльний зворот:
Карпо стояв, неначе скеля стояла – складнопідрядне речення з підрядним порівняльним.
4. Стійкі порівняння фразеологічного типу комами не виділяються: Дощ линув наче з відра
(О.Кониський).
5. Кома не ставиться також:
а) якщо порівняльний зворот функціонує в ролі іменної частини складеного присудка: Тільки
обвішаний патронами авангард був наче з заліза (Ю.Яновський);
б) коли порівняльний зворот є простим дієслівним присудком: Капітан Косачов немов
прокинувся од сну
 (Ю.Збанацький);
в) коли порівняльний зворот тісно пов’язаний з присудком (без звороту присудок із
смислового боку не завершений): Він це зрозумів як натяк;
г) якщо порівняльний зворот можна замінити орудним відмінком: І сорок літ ішов Франко-сіяч
– і спів його звучав не раз як плач, і плач його звучав як гімн народу (Д.Павличко);
д) коли перед порівняльним зворотом наявні прислівники майжезовсімДівчинка говорила
майже як доросла;
е) не виділяються комами образні звороти типу білий як снігбілий як крейдажити як сир
в маслі і под.: Панас Кандзюба бігав по хатах як навіжений (М.Коцюбинський).


Якщо цих знань недостатньо, перегляньте відео











     ВІДОКРЕМЛЕНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ: типове завдання на відповідності



"Перший мільйон"


               https://learningapps.org/watch?v=pxx2qqcsc18  






Розподільний диктант:
     Робота з підручником: вправи  312, 313, 320, 321
    Виконайте тестові завдання  на сайті "На урок"
         https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=269504 


Шановні учні! Коли  розв’яжете  завдання,     відскануйте  або сфотографуйте  аркуші з виконаним завданням та надішліть  їх тьютору на перевірку.






Українська література 11 клас 16.03-20.03


О. Гончар. Життєвий і творчий шлях. «Модри Камень». Романтична ідея кохання, що перемагає смерть. Образи українського бійця і юної словачки Терези.
1.      Хвилинка ЗНО
2.       Перегляньте відео за посиланням:


1.                    Вкажіть жанр твору «Модри Камень»
2.                    Коли відбуваються події у творі?
3.                    Зі скількох розділів складається твір?
4.                    З якою метою солдат-розвідник постукав у вікно хатини?
5.                    Хто жив у хатині?
6.                    Чому мати злякалася радіо?
7.                    Чим мати пригостила розвідників ?
8.                    Kого з персонажів описано в уривку  «Ти йдеш попереду, закутана шаллю, легко перестрибуючи з брили на брилу,… розповідаєш, як краще добратися до млинів»?
9.                    Про кого йдеться у фрагменті: «Від скирти сіна відділяється (він), білий, мов привид. Замерз, лається і пита: «Що там?»
10.                Що побачив на подвір’ї коханої оповідач, коли повернувся після війни у Модри Камень?
11.                Що знайшли поліцаї при обшуку у хаті?
12.           Вони подумали, що тут були …

 4.Інтерактивна вправа «Ланцюжок думок»
Доберіть доречні слова, які влучно б розкрили зміст заголовку твору       О. Гончара «Модри Камень». Прокоментувати визначені варіанти.
 5. Складання паспорту твору
Автор.
Назва твору
Рік видання.
Літературний рід.
Жанр.
Дійові особи.
Тема.
Ідея.
Композиція.
Проблематика твору.

6.Дібрати цитатний матеріал для характеристики образів твору:
Український солдат                       Тереза
7. Використовуючи дібраний цитатний матеріал, складіть характеристику героям.
Вихідне тестування:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=747462 

Шановні учні! Коли  розв’яжете  завдання, ви  повинні  відсканувати або сфотографувати аркуші з виконаним завданням та надіслати їх тьютору на перевірку.


Бажаю, щоб знання і мудрість завжди посідали чільне місце у вашому житті, щоб все, чого вчить вас школа і життя, приносило рясні врожаї і все добре, мудре, вічне розросталося в світі, завдяки вашим зусиллям та праці! Будьте невтомні в навчанні!



Українська мова  8  клас  16.03 - 20.03

Тема. Звертання. Вставні слова


Перегляньте відео, щоб пригадати вивчений на попередніх уроках матеріал,  перейшовши за посиланням:



   Поставити пропущені розділові знаки. Визначити в реченнях звертання. В останньому реченні підкреслити  члени речення.
Весела пісне оживай! Стань думко дією і словом. Життя нам усміхається братове. Андрію той сніг і мене підкорив  радіючи гостю обійми відкрив. Отак собі у старовиннім стилі пишу я брате вірші на дозвіллі. Ти в моєму серці Україно думою Шевченка гомониш.

Вибірково-розподільна словникова робота
      ►  Записати в одну колонку звертання, а в другу – вставні слова, словосполучення, речення. Пояснити їх правопис.
          Сину, треба думати, сизокрилий, соромно сказати, Вітчизно моя, може, люди, дозвольте, Ніно Павлівно, тато його був у відрядженні, Україно, з іншого боку, червоні троянди, безумовно, брати, між іншим, дорогі мої однокласники, зрештою, мово рідна, мій друже, без сумніву, між нами кажучи, о земле, будь ласка, по-моєму, чудовий краю, на мою думку, по-перше, вітре, далі солов’їні, по-друге, до речі, щастя мені тоді настало, вечірнє сонце, безперечно.
      ►  Сконструювати по три речення зі звертаннями і вставними конструкціями. З’ясувати їх роль.

Робота з деформованим висловлюванням
      ►  Відновити деформований зміст висловлювання, уставивши в нього найбільш вдалі вставні конструкції з дужок. Пояснити свій вибір.
            Учених дуже цікавить, чому немає гранітної оболонки на дні океанів. (Може, можливо, мабуть) вона була розірвана у ті часи, коли величезний праматерик, з якого утворилися всі сучасні материки, розповзався по поверхні Землі?
            А (може, можливо, мабуть), (як уважають деякі дослідники, на думку деяких дослідників, як думають деякі дослідники, як здається деяким дослідникам), якимсь небесним тілом, силами тяжіння від Землі було відірвано чималий шмат її поверхні й з нього утворився супутник Землі Місяць? (Може, можливо, мабуть), були й інші якісь причини. (Та так чи інакше, інакше кажучи, іншими словами), гранітної оболонки на дні океанів немає. Тут лежать базальти (За В. Уткіним).
      ► (Базальт – вулканічна гірська порода щільної або дрібнозернистої будови переважно темного кольору).
      ►  Із другого речення виписати словосполучення і зробити їх синтаксичний розбір.

   Творче завдання 
      ►  Скласти чотири пари речень, щоб в одних слова кажуть, чуєте, виходить, здавалося бути вставними, а в інших ці самі слова виступали в ролі членів речення.
Зразок. Треба, виходить, іти на додаткове заняття з алгебри. – З класу виходить гарна дівчина.                                             


Виконайте завдання за бажанням:   https://learningapps.org/2795337
Звертання. Вставні слова. Однорідні члени речення. Узагальнювальне слово.



УІ.  Вихідне тестування
Для того, щоб виконати тести, перейдіть за посиланням:  

Відкрийте  посилання
join.naurok.ua   
Код доступу 878402



Шановні учні! Коли  розв’яжете  завдання,     відсканувйте  або сфотографуйте  аркуші з виконаним завданням та надішліть  їх тьютору на перевірку.




Українська література  8  клас  16.03 - 20.03

Тема. О. Довженко "Ніч перед боєм"













Перегляньте документальний фільм «Обличчя української історії. Олександр Довженко», перейшовши за посиланням:



Прочитайте подані поняття і, вибравши одне з них, дайте відповідь на запитання: «Про що оповідання «Ніч перед боєм»?»

Подвиг, героїзм, мужність, вічність, пам’ять, приклад, відповідальність, життєвий урок.

Прочитайте оповідання «Ніч перед боєм»  за підручником с. 134-142
За схемою складіть паспорт твору

Проблемно-пошукове дослідження.

Доберіть асоціації до слова «патріотизм»

           Розташуйте в хронологічному порядку події.

   1. Діди втопили німців.
               2.Іван запитує в Петра про його «внутрішній секрет».

               3.Солдати відступали.

               4.Діди казали, що краще смерть, аніж утеча від ворога.

    Установіть, про кого з героїв оповідання «Ніч перед боєм» сказано
1.                                «Молодий танкіст з надзвичайно приємним і скромним лицем хвилювався»…………………………………………………………………….

2.                               «Землистого, так би мовити, кольору светр висів на ньому, як на хлопчику батьків піджак»……………………………………………..………

3.                              «Його огнем печи, на шматки ріж, ну не одступить»……..………

4.                                    «Той би цього човна повернув назад, та по шиях, по шиях!»……………………………………………………………………..……

5.                                «Був він до чорта розумний і дотепний, а тут весь дотеп наче всох»……………………………………………………………………………..

6.                                  «Стояв  на  березі  по  кісточки  у  воді  з  веслом,  як  пророк,

нерухомий…»…………………………………………………………………..

7.                                        «У бою сторукий, помножений стократ на гнів і ненависть»………………………………………………………………………



    Як, на вашу думку, розкривається в оповіданні образ України?

УІ.  Вихідне тестування
Для того, щоб виконати тести, перейдіть за посиланням:  

Відкрийте  посилання
join.naurok.ua
  
Код доступу 410190



Шановні учні! Коли  розв’яжете  завдання, ви  повинні  відсканувати або сфотографувати аркуші з виконаним завданням та надіслати їх тьютору на перевірку.




Українська мова  16.03-20.03
Підготовка до  ДПА

https://zno.osvita.ua/ukrainian/?fbclid=IwAR0GtELUoVnZhXts5f8tIS5UzbUuhglM-P9uCp-375dmdYa1gr2YTa5NLzk  ( скріни виконаних завдань надсилайте на електронну адресу: eromenkoolena@gmail.com)