Дистанційне навчання 11 клас



Шановні здобувачі освіти!


Дистанційне навчання подовжено до 11.05.2020.  Отримати консультацію  з української мови та літератури  можна (з 10.00 до 14.00 щоденно) за телефоном 0950022673. Виконані завдання надсилайте, будь ласка, на електронну адресу: eromenkoolena@gmail.com

                                      Українська мова  18.05-22.05 (11 клас)
               Правопис прислівників та прислівникових сполучень

Перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=ij3CQJuTR-s
Виконайте завдання

По/перше, по/твоєму, туди/сюди, рано/вранці, давним/давно, по/українському, віч/на/віч, казна/де, будь/коли, всього/на/всього, що/року, мимо/волі, на/троє, неждано/негадано, раз/у/раз, на/добраніч, тим/часом, до/речі, час/від/часу, з/діда/прадіда, зо/палу, с/під/лоба, любо/дорого, зо/зла, сам/на/сам, по/нашому, п/оза/торік, будь/коли, куди/небудь, час/від/ часу,  в/нічию, рік/у/рік, раз/по/ раз, нога/в/ногу, хтозна/хто, десь/ін/де, казна/що, по/сусідськи. (6б)
Вправи 773 (6б.), 777 (6б.), 778 (6б)

                  Правопис не з різними частинами мови
Перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=pQiP_rSWdP0
Перепишіть, розкриваючи дужки.
1. Те, що ви (не) докували, я з синами докую (Б. Олійник). 2. Ми ніколи (не) скаржилися, доля наша завжди була нелегка, але наша, наша, ні в кого (не) позичена, (не) дарована ніким, ні в кого (не) просили, самі виривали власними руками і (не) хочемо іншої, (не) зміняємо на іншу (П. Загребельний). 3. Глухо зітхали хвилі, білі чайки (не) покоїлись над озером (О. Гончар). 4. Життя (не) має ціни, а воля дорожча за життя (Нар. тв.). 5. Хто моря переплив і спалив кораблі за собою, той (не) вмре, (не) здобувши нового добра (Леся Українка). 6. Де творчості (не) має, там і життя нема (В. Сосюра). 7. Як (не) любити роботи розумної, праці, що дух веселить? (М.Рильський). (4б)
Вправа 787 (4б)
Перепишіть, розкриваючи дужки.
І. 1. Повезли мою матір на білих волах, (не) оплакану матір... 2. Спочивай, моя мамо, так легше тобі. Там (ні) хто (не) завдасть (не) вигойної рани. 3. (Ані) кого, (ні) кого нема на землі, (ні) єдиної гілочки нашого роду. 4. Чи згадав Гордія Чурая, оті шляхи до слави найкоротші, де перемога, з горя (ні) чия, дивилась мертвим в (не) закриті очі. 5. (Не) догарок згасивши восковий, він, може, знову думав про свободу? 6. Вона в житті зіткнулась з (не) приємністю: хлопчина їй (не) відповів взаємністю. І (то) чому: бо любить іншу дівчину, а вірність має душу (не) подільчиву. 7. Мов тихий дзвін гірського кришталю, (не) сказане лишилось (не) сказанним. 8. Цвітуть обличчя, острахом (не) стерті. 9. І та печаль вже (не) скорбота. 10. (Не) забувайте (не) забутнє, воно вже інеєм взялось! І (не) знецінюйте коштовне, (не) загубіться у юрбі. (Не) проміняйте (не) повтор на сто ерзаців у собі! (За Л. Костенко). (4б.)
                                      Українська література  18.05-22.05 (11 клас)
Повторюємо повість "Кайдашева сім"я": https://www.youtube.com/watch?v=pHsVgYZ_QzE
   Виконайте тест 
1 І. С. Нечуй-Левицький увів в українську літературу новий жанр —
А  історичний роман              Б  історична повість      В  соціально-побутова повість
Г  соціально-психологічний роман            Д  пейзажна новела
2 Іван Франко назвав повість «Кайдашева сім΄я» І. Нечуя-Левицького
А всеобіймаючим оком Правобережної України  Б найкращою оздобою українського письменства    В ареною людських пристрастей               Г широким та вільним розмахом думки   Д світлою незайманою квіткою народної поезії
3 В стилістичному відношенні «Кайдашева сім’я» є зразком
А  імпресіонізму       Б  символізму   В  романтизму    Г  експресіонізму    Д  реалізму
4 Темою повісті «Кайдашева сім΄я» є зображення
А життя нетипової для України селянської родини
Б життя українського села в пореформену добу на прикладі однієї родини
В родинних перипетій в українському селі в добу кріпацтва
Г сімейного селянського побуту до закріпачення українських земель
Д життя селянської родини як зразка сім΄ї з патріархальним устроєм
5 Причиною  конфлікту між родинами Карпа  та  Лавріна  Кайдашів  була
А  стара груша      Б  нова клуня     В  обдерта коза      Г  руда кицька       Д  шкіряна калитка
6 Серед іншого, Мотря сподобалась Карпові за те, що в неї
А  очі з іскрою        Б  сорочка з квітками         В  борщ з пампушками
Г  серце з перцем        Д  чобітки з підборами
7 Події в повісті «Кайдашева сім’я» розгортаються в такій послідовності:
А одруження Лавріна — одруження Карпа — смерть Кайдаша — всихання груші
Б смерть Кайдаша — одруження Карпа — одруження Лавріна — всихання груші
В одруження Карпа — одруження Лавріна — смерть Кайдаша — всихання груші
Г одруження Карпа — одруження Лавріна — всихання груші — смерть Кайдаша
Д всихання груші — одруження Карпа — смерть Кайдаша — одруження Лавріна
8 Серед героїв «Кайдашевої сім΄ї» облесливість, фальшива манірність, надмірна повага до панів властиві
А  Кайдашу         Б Мелашці            В Лаврінові            Г  Карпу           Д  Кайдашисі
9 Незважаючи на свій піст по п’ятницях, Омелько Кайдаш
А  упав з даху й розбився    Б  згорів під час пожежі    В  був пограбований і вбитий розбійниками
Г  повісився                   Д  упав у воду і втопився
10 Родина Довбишів з повісті «Кайдашева сім΄я» живе
А Зачіплянцях     Б Кобиляках        В Семигорах       Г На Запоріжжі      Д Западинцях
11.Батьківську землю Карпо та Лаврі міряли
А Мотриним поясом                  Б кроками              В ліщиою           Г мотузкою
12.Установіть за ключовими моментами повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім΄я» правильний порядок розгортання сюжету.
А Цілу зиму й весну Кайдашенки прожили в ладу.
Б «Коли я буду вибирать собі дівчину, то візьму гарну, як квіточка, червону, як калина в лузі, тиху, як тихе літо»,  -  сказав веселий Лаврін.
В Поховали сини Кайдаша з великою честю.
Г  Наступного дня Мелашка вирушила в дорогу разом з іншими молодицями. Вона почувала себе вільною і щасливою.
Д Через тиждень Кайдашиха перестала звати Мотрю серденьком і орудувала нею, як наймичкою..
13. Елемент сюжету                         Епізоди
1 експозиція                                      А сватання й одруження Карпа з Мотрею
2 зав’язка                                           Б розмова Карпа й Лавріна про одруження
3 розвиток дії                                    В всихання груші
4 кульмінація                                    Г сварка через грушу
14. Установіть відповідність
1.Ваша частка – і моя частка, ви сьогодні господар, завтра – я                    А.Карпо
2.Не так шкода мені матір, як шкода чобіт.                                                     Б.Мелашка
3.Вдавіться тими грушами разом із своїми жінками                                    В.Лаврін
4Як Бог дасть, то і в калюжі втопишся                                                            Г.Священник
5.Така нудьга мене бере , що , здається, степи
      (12б)

Повторюємо роман "Хіба ревуть воли, як ясла повні?": https://www.youtube.com/watch?v=FYBOYdRzRr4

  1. Укажіть справжнє прізвище Панаса Мирного:
А) Губенко;
Б) Тобілевич;
В) Рудченко;
Г) Маркевич.
2. Яка тема є для Панаса Мирного найулюбленішою?
А) Історичне минуле українського народу;
Б) життя і праця, мрії і сподівання селянства;
В) визвольна боротьба українського народу за незалежність;
Г) чиновницьке життя.
3. Хто є співавтором, роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
А) Іван Білик;
Б) Іван Франко;
В) Іван Нечуй-Левицький;
Г) Іван Карпенко-Карий.
4.Яку назву мав роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» при перевиданні в Україні 1903 р.?
А) «Пропаща сила»;
Б) «Чіпка»;
В) «Подоріжжя од Полтави до Гадячого»;
Г) «Кріпацька неволя».
5. Укажіть, кого з персонажів роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» названо «польовою царівною»:
А) Дочку Максима Галю;
Б) дружину Максима Явдоху;
В) дружину Грицька Христю;
Г) матір Чіпки Мотрю.
6. Визначте головну проблему роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
А) неможливість реалізації творчих задумів ге$юя за умов кріпацтва;
Б) конфлікт між багатими і бідними як головний конфлікт XIX ет.;
В) конфлікт «пропащої сили» з патріархальним середовищем пореформеного села;
Г) конфлікт батьків і дітей (Мотря і Чіпка);
Д) проблема неосвіченості українського селянства.
7. Кого в романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» названо «двужоном»?
А) Чіпку Вареничеяка;
Б) Максима Ґудзя;
В) Грицька Чунруненка;
Г) Василя Пороха;
Д) івана Вареника.
8. Укажіть, що стало вирішальним моментом у виборі злочинного шляху центральним персонажем роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
А) вплив товариства;
Б) нещасливе кохання;
В) утрата землі;
Г) злиденне життя;
Д) хвороба.
9. Що розвінчують автори роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» в образі Грицька Чупруненка?
А) класову нерівність;
Б) обмежений індивідуалізм власника;
В) неосвіченість;
Г) схильність до алкоголю;
Д) бунтарство.
10. Визначте розв’язку твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
А) у Чіпки незаконно одбирають землю;
Б) Чіпка одружується з Галею і кидає розбій;
В) Мотря видає властям сина-убивцю, і його відправляють на каторгу;
Г) Чіпка працює в земській управі задля громадського добра;
Д) Чіпка сходиться з волоцюгами Лушнею, Матнею, Пацюком.
11. Розмістіть назви перших розділів роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» відповідно до композиції твору:
А) «Двужон»;
Б) «Дитячі літа»;
В) «Польова царівна»;
Г) «Тайна-невтайна»;
Д) «Жив-жив!».
12. Установіть відповідність між цитатною характеристикою і персонажем роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
1) «…Бідна, некрасива дівчина, уже таки й літня, що жила… удвох з старою матір’ю»
2) «Сама невеличка, метка й жвава, з веселою усмішкою на виду, вона так і вабила до себе»
3) «Не багатого роду!» — казала проста свита, накинута наопашки. «Та чепурної вдачі», — одмовляла чиста, біла, на грудях вишивана сорочка…»
4) «Отой волоцюга, блудяга… покинув на Дону жінку з дітьми…»
5) «Уже була стара-стара, як молоко біла, як сухар суха»
А) Грицько Чупруненко;
Б) Оришка;
В) Мотря Жуківна;
Г) Чіпка Варевиченко;
Д) Остап Хрущ;
Е) Галя.          (12б)                    
                            Українська мова  12.05-15.05
Тема. Основні способи творення дієслів, прислівників
Повторіть теоретичний матеріал с.235
Виконайте вправи 648 (6б.), 651(6б.)


Тестові завдання (підготовка до ЗНО) (12б)

Завдання 1–10 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.

1.      Апостроф треба писати на місці всіх пропусків у рядку 
А черв..як, надвечір..я, кав..яр

Б       верхів..я, миш..як, сер..йозний

В грав..юра, з..юрмитися, арф..яр
Г сузір..я, під..їхати, духм..яний

2.      Редагування НЕ ПОТРЕБУЄ словосполучення 
А стомившийся за день
Б      початкуючі поети

В       дозрівші яблука
Г цілюща рослина

3.      Лексичну помилку допущено в рядку 
А о сьомій годині ранку
Б на наступній неділі

В      властивий учневі
Г       прийшов у справах

4.      Відокремлене означення вжито в реченні (розділові знаки пропущено)
А Довгі вечірні тіні перекреслюють порослу споришем вулицю.

Б Налякане голосами людей продиралося через хащі стадо зубрів.
В Дивиться хлопець на зіткані зі срібла вишняки й мало не зітхає.

Г       Люблю ходити по вкритій кришталевою росою ранковій траві.

5.      На другий склад падає наголос у слові 
А позначка
Б центнер
В довідник
Г       каталог

6.      Спільнокореневими до слова зір є всі слова, ОКРІМ 
А прозріти
Б зоріти
В зиркати
Г       неозорий

Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10.

(1)  Веселка,  виграваючи  розмаїттям  кольорів,  завжди  викликала  радість
і  захоплення в усіх народів. (2) Її називали дугою, аркою та обожнювали, як сонце,

і    (З,з)емлю, і трави. (3) Древні (І,і)ндійці вважали райдугу величним луком (Б,б)ога Індри за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари. (4) За давнім повір’ям, ця дуга піднімає вгору воду з озер, рік, а потім повертає її у вигляді дощу. (5) У народі кажуть: «Веселка воду бере».

(6)   Українці вірили: райдуга – це труба, що сягає одним кінцем неба, а інший опускає в криницю, з якої п’є (Б,б)огородиця.






7.      Слово демонів (речення 3) можна замінити словом 
А ворогів

Б       лиходіїв 
В волхвів
Г духів

8.      З великої літери в тексті треба писати слово
А (З,з)емлю
Б       (І,і)ндійці
В       (Б,б)ога
Г       (Б,б)огородиця

9.      Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому
Б другому
В третьому
Г       шостому

10.   Вставним словосполученням ускладнено речення 
А перше
Б друге
В четверте
Г       шосте


Завдання 11–23 мають по п’ять варіантів відповіді, з яких лише один правильний.
11.   Помилку в написанні прислівника допущено в рядку
А зроду-віку, з давніх-давен, спрадавна

Б       видимо-невидимо, анічичирк, аби-де
 В як-не-як, в основному, по-чиновницьки
Г більш-менш, хтозна-коли, довкруги
Д по-четверте, всього-на-всього, щосереди

12.   Підкреслені літери позначають однаковий звук у кожному слові рядка
А зіставити, просьба, зябра

Б       усмішці, смієшся, посмішка

В       несеться, тюльпан, тьмяно Г перифраз, фонетика, любов Д край, вокзал, закріплення

13.   Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка 
А свис..нути, ненавис..ний, пес..ливий
 Б тиж..невий, тріс..нути, захис..ник
В       навмис..но, провіс..ник, хвас..нути

Г       радіс..ний, аген..ство, ціліс..ний

Д       балас..ний, перехрес..ний, зліс..ний






14.   Правильними відповідями

на запитання «Котра година?» будуть усі, ОКРІМ

А       шоста година п’ятнадцять хвилин 
Б п’ятнадцять хвилин сьомої
В п’ятнадцять хвилин по шостій
 Г чверть на сьому
Д чверть по шостій


15.   Помилку у відмінюванні іменника допущено в рядку

А       розмова з Олегом Плющ

Б       гаманець Мар’яни Гриців
 В телефон Артема Сидька
Г зустріч з Ганною Гончарук
Д робота Данила Федоренка

16.   Прочитайте речення.

На рівнин(1)ому березі Ел(2)ади зібралося числен(3)е військо, а морські хвилі гойдали споряджен(4)і в дорогу кораблі: Менелай прагне помститися Парісу за викраден(5)я Єлени.

Подвоєні літери треба писати на місці всіх цифр, ОКРІМ 
А    1
Б       2

В       3
Г     4
Д    5

17.   Прочитайте речення.

Перед виходом з дому не забудьте … світло і , … погоду, … всі вікна. Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
 А вимкнути, незважаючи на, позачиняти
Б виключити, незважаючи на, позакривати
В       вимкнути, не дивлячись на, позачиняти

Г       вимкнути, незважаючи на, позакривати

Д       виключити, не дивлячись на, позачиняти

18.   НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

А «Саме щоденні звички роблять вас успішними людьми або невдахами», – стверджує Томас Корлі в книзі «Зміни свої звички – зміни своє життя».

Б Автор зазначає: «Близько 90 % багатіїв читають щодня бодай 30 хвилин. Це зазвичай три типи видань: біографії успішних людей, книги із саморозвитку та історичні розвідки».

В «Хочеш бути успішним – спілкуйся з успішними людьми, – наголошують фахівці та додають: – Краще мати справу із цілеспрямованими оптиміста-ми, аніж із негативно налаштованими заздрісниками».

Г       «Тривалий успіх можливий лише за умови позитивного ставлення до життя», – підбадьорює читачів автор книги. – Усі лідери вміють радіти кожному дню, будь-якій дрібниці».

Д       «А от що вам може бути не до вподоби, – інтригує Томас Корлі, – то це те, що багатії прокидаються за три години до початку свого робочого дня, бо мають устигнути залагодити дві-три особисті справи».






19.   Прочитайте речення.

Хмари(1) що з’явилися потім(2) було послано для того(3) щоб підкреслити бліду(4) трохи вицвілу за день синяву неба(5) і щоб розсіювати на землю вечірнє сяйво.

Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

А      
Б 2 
В    3
Г    4
Д   5

20.   Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Оглядаючи експозицію музею, …» додати

А      екскурсоводом було наведено невідомі факти про неї.

Б       усі експонати вразили нас своїм різноманіттям.
В уважно слухайте гіда, робіть короткі записи.

Г наші знання з історії були дуже доречними.
Д це чудова можливість поринути в минуле.

21.   Однорідними додатками ускладнено речення

А Софійка попросила нас прийти раніше й підготувати сюрприз для іменинника.
Б                Любомир хотів зупинитися, заспокоїтися, розчинитися в далекому безмежжі.
В       Ярослав мав давню мрію – потанцювати й поговорити з однокласницею.
 Г Олесина й Оксанина квартири розміщені праворуч від ліфта, біля сходів.
Д Назар бере наплічник і вирушає вишукувати й купувати раритетні книги.

22.   Синонімічним до простого речення «У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне для досягнення особистістю успіху» є складне речення
 А У сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно,

тому що так особистість може досягти успіху.

Б У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне, щоб особистість могла досягти успіху.

В      У сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно, адже це свідчить про досягнення особистістю успіху.

Г       У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне, бо так особистість досягне успіху.

Д      У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне через те, що так особистість може досягти успіху.

23.   Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Вогнища то згасали,(1) то знову спалахували,(2) жахаючи собою темряву,(3) і тоді здавалося,(4) що на яр налетіли якісь фантастичні чорні птахи,(5) які кружляють над ним,(6) махаючи велетенськими крилами,(7) і все намагаються викрасти ті вогні.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку А кома 1 – між однорідними членами речення

Б   коми 2, 6 – при відокремленій обставині
В   кома 3 – на межі сурядних частин складного речення
Г   коми 4, 5 – на межі підрядних частин складного речення
Д      кома 7 – при однорідних членах речення





У   завданнях 24–28 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, доберіть один правильний, на Вашу думку, варіант, позначений буквою.
24.Доберіть до кожного фразеологізму антонім.


Фразеологізм

Антонім
1
тримати в чорному тілі
А
ставати дибки
2
розкрити карти
Б
гладити по голові
3
викинути з голови
В
ходити довкола
4
мозолити руки
Г
не йти з думки


Д
ганяти собак



25.   Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.


Випадок уживання тире

Приклад речення
1
тире при відокремленій прикладці
А
На річці, у лісі, у полі – усюди
2
тире в складносурядному реченні

панувала таємнича німотна тиша.
3
тире при однорідних членах
Б
Непереможна безборонність – твій

речення

меч єдиний і єдиний щит.
4
тире між підметом і присудком
В
Для гордої і владної душі життя і








воля – на горі високій.







Г
Київськими вулицями








вишикувалися каштани – почесна








варта весни.















Д
Я усміхнувся щиро – і все навкруг















радіє і сміється.



















26.   Приєднайте до частини речення «Сучасні пристрої мають допомагати користувачеві…» запропоновані фрагменти та з’ясуйте тип кожного з утворених речень.


Фрагмент речення

Тип речення
1
оскільки були створені
А
просте з однорідними членами

власне для цього.
Б
просте з відокремленими членами
2
й полегшувати життя в
В
складнопідрядне

інформаційному світі.
Г
складносурядне
3
але надмірна залежність від
Д
складне безсполучникове

них є небезпечною.







4
їхня важлива функція –








пошук інформації.




















27.   Доберіть приклад до кожного типу односкладного речення.


Тип односкладного речення

Приклад речення
1
означено-особове
А
У королівстві дзеркал – лабіринт аватарів.
2
неозначено-особове
Б
І дороги вперед тут тобі не підкажуть.
3
безособове
В
Тут ні вітру, ні променів сонця нема.
4
називне
Г
Упізнаєш себе у віддзеркаленій парі.
Д       Дивовижної казки мудрі слова…







28.   З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Діти  вибирають  книжки  про  драконів  та  ельфів,  (1)характерників  і
(2)зачарованих музикантів, а, прочитавши їх, урешті виростають сильними
й  добрими, здатними (3)свідомо протистояти злу в (4)реальному житті та у

власній душі.

А      іменник

Б     прикметник

В     прислівник

Г      форма дієслова (дієприкметник)

Д      форма дієслова (дієприслівник)





Читання й аналіз тексту

Завдання 29–33 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.

Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядків)

і виконайте завдання 29–33.

Мурали Києва

(1–8) За кілька останніх років митці прикрасили зовнішні стіни київських будівель десятками яскравих і масштабних малюнків – муралів. Талановиті художники з України, Іспанії, Аргентини, Австралії та Франції оживили урбаністичний пейзаж столиці захопливими картинами. Неймовірні портрети, пейзажі й абстракції не лише тішать око своїми барвами та майстерністю виконання. Вони покликані привернути увагу до важливих тем і нагальних проблем: боротьби українців за свободу й гідність, загрози глобального потепління, видатних особистостей тощо.

(9–14) Мурали – один із різновидів сучасного вуличного живопису. Від звичайних графіті їх відрізняють зміст і масштабність. На думку багатьох, це справжні витвори мистецтва. Традиція стінопису в Києві як зовні, так і всередині будівель не нова. Зокрема, 1979 року відома майстриня петриківського розпису Марфа Тимченко разом із чоловіком Іваном Скицюком і дочкою Оленою створили ілюстрації майже до 50 казок у магазині іграшок «Казка».

(15–22) Сьогодні особливої популярності набули патріотичні картини. Найбільші з них можна побачити на Андріївському узвозі та на вулиці Боричів Тік. Їхнім автором є відомий стритарт художник із Франції Жульєн Маллан. На стіні п’ятиповерхової споруди зображено українку, її портрет доповнює пейзаж стародавнього Києва з украпленнями малюнків визначних пам’яток. Цей же майстер розписав будинок на вулиці Ольгинській: підлітки в одязі національних кольорів сидять спинами одне до одного й тримають ланцюг із підвіскою у вигляді українського герба.

(23–27) На стінописі «Я люблю Україну» зображено людину у вишиванці, долоні якої на тлі українського прапора складені у формі серця. Побачити малюнок можна у Виноградному провулку на Печерську. Цей патріотичний живопис створила команда «Uptown Team» – Максим Калмиков та Володимир Загородній із Вишгорода.

(28–31) Найвідоміший оболонський мурал – панорама Києва на вулиці Тимошенка, 13. Його автор – киянин Михайло Химич. Витвір вражає розмірами: 5 метрів заввишки та 27 – завдовжки. Майстер працював упродовж трьох місяців і витратив 15 літрів акрилової фарби.

(32–35) У центрі столиці, на бульварі Лесі Українки, з’явилося нове зображення – чарівна українка з вишиванкою. Це робота австралійського художника Ґвідо ван Хелтена, яку він присвятив красі наших жінок. До речі, цей настінний малюнок уважають найвищим у Європі – 42 метри.

(36–39) Місця для стінописів художники вибирають самі: знаходять потрібні за форматом і розташуванням, а потім отримують дозвіл в організаціях, що відповідають за благоустрій цієї території. Іноді авторам пропонують уже готові варіанти, вибрані заздалегідь представниками міської влади.

(40–46) Деякі кияни висловлюють думку, що такі малюнки виправдані лише на старих радянських спорудах – звичайних «коробках», яких багато в місті. Інші вважають, що доречність муралів залежить від того, де, на якій будівлі та

в  якому форматі вони виконані. Якщо це історична забудова, тоді категорично – ні; якщо житловий будинок непоказний, то настінний живопис, звичайно, прикрасить його. Головне, щоб був прихований сенс, спонука до роздумів, а не лише відображення авторової фантазії, зрозумілої виключно йому.

(47–51) До речі, у США стритарт розцінюють як облаштування міста. У Маямі, Сан-Франциско чи Атланті місцева влада залучає таких митців до благоустрою занедбаних районів, пустирів, парків і станцій метро. Є навіть спеціальні департаменти, що реалізовують ці проекти. Чому б не запозичити такий позитивний досвід?..

(52–54) Р.S. До речі, у рамках нового проекту City Art Гео ЛЕРОС у Києві, у парку ім. Т. Шевченка, поставили креативні лавки. Чим не об’єкти сучасного вуличного мистецтва?!

За О. Агарковою



29.   На сайті цей текст доречно розмістити в рубриці 
А «Сучасна урбаністична культура»
Б       «Комунальні проекти Києва»

В       «Символіка українських орнаментів»
Г «Архітектурні пам’ятки Києва»


30.   Відповідно до тексту правильним є твердження

А Мистецтво вуличного живопису поширене в багатьох країнах.
Б Мурали найдоцільніше розміщувати на пам’ятках архітектури.

В       Найкращими в Києві є стінописи, створені зарубіжними митцями.
 Г Місце для малюнків на будівлях вибирають лише художники.


31.   У тексті НЕМАЄ мікротеми

А   вибір місця для сучасних стінописів

Б   закордонний досвід використання муралів
В       тематика столичних настінних малюнків

Г       історія виникнення вуличного живопису у світі


32.   Прочитайте слова В. Щербака.

Квітково-сюжетні буйнобарвні композиції особливо вражали маленьких відвідувачів, які радісно впізнавали тут немало улюблених героїв, з неабиякою майстерністю зображених серед фантастичних квітів, дерев та зела...

Наведений уривок стосується творчості 
А Жульєна Маллана
Б Михайла Химича
В Марфи Тимченко

Г       Ґвідо ван Хелтена


                        Українська література 11 клас 04.05.-08.05  

              07.05 11.00 підсумкова контрольна робота

               Тема.  Ю. Іздрик Вірші "Вишиванка", "Молитва"


Опрацювати с. 302-304 (конспект) (6б)

 Аналіз поезії   Ю. Іздрика (на вибір)  (6б)
Тема

Iдея

Основна думка

Жанр

Римування

                         Тема.  Василь Герасим"юк "Чоловічий танець"

Конспект с. 300-301 (6б)
Ідейно - художній аналіз вірша "Чоловічий танець" (6б)

Українська мова 11 клас 27.04.-30.04

  30.04 підсумкова контрольна робота з української мови

  Тема. Відмінювання займенників. Явище прономіналізації. Правопис займенників 

Виконайте вправи 724, 725, 727, 728 (12б)

                Українська література 11 клас 27.04.-30.04 


  Тема.Сучасна  українська література у стильовій множинності. Постмодернізм як один з художніх напрямів мистецтва 90-х рр.


Конспект с. 294-298 (12б)



               Українська література 11 клас 21.04.-24.04

 Тема: ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ.  ВОЛОДИМИР ДРОЗД «САМОТНІЙ ВОВК»

  
 Виконайте тестові завдання за посиланням:
    
 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=342813 

Прочитайте повість В. Г. Дрозда «Самотній вовк»  
Письмово дайте відповіді на питання
1.Як ви гадаєте, чому В. Дрозд спочатку назвав свій твір «Вовкулакою», а потім перейменував його не «Самотнього вовка»? 2.Визначте тему, ідею, проблематику твору.

3. Ким працює Андрій Шишига? 4. Що означає прізвище головного героя? 5. Від чого помер Харлан? 6. Коли Андрій починає перетворюватися на вовка? 7. Для чого, на ваш погляд, автор перемежовує розповідь від третьої особи та розповідь від першої особи?

Доведіть, що твір тяжіє до «химерної прози». 8. Завдяки чому Андрієві вдається побудувати кар’єру? 9. Хто такий Великий Механік? Яка його роль у творі?10. Чому в кінці Андрій відмовляється від Вікторії? 11.Чи є Андрій Шишига справжнім антагоністом твору?  (12б)


Виконані завдання надсилайте, будь ласка, на електронну адресу:  eromenkoolena@gmail.com


ТЕМА:КОНТРОЛЬНА РОБОТА
                                   1. Проблемі депортації кримських татар присвячено твір…
  А «Диво» Б «Самотність»  В.  «Собор»   Г  «Дім на горі»
2.      Автором твору «Собор» є…
  А Е. Умеров;     О. Гончар;  В В. Земляк;  Г  П. Загребельний.
       3.   Назвіть представників «химерної прози»
.  4.  Дайте визначення жанру «роман-балада».
     5.Доведіть, що твір «Лебедина зграя» В. Земляка тяжіє до «химерної прози».
6.     Чому оповідання Е. Умерова «Самотність» написано про пса?

    7. Розкрийте суть назви твору В. Земляка «Лебедина зграя».
     8. Напишіть міні-твір на тему «Бережіть собори ваших душ (за творчістю О. Гончара)».


Виконані завдання надсилайте, будь ласка, на електронну адресу:  eromenkoolena@gmail.com


Українська мова 11 клас   21.04 - 24.04
Тема: Контрольний твір - роздум


                               СКЛАДАННЯ ВЛАСНОГО ВИСЛОВЛЕННЯ 

    Прочитайте висловлювання. Оберіть одне з них. Викладіть свій погляд на проблему. Сформулюйте тезу, наведіть кілька переконливих аргументів, що найкраще підтвердять ваші міркування. Проілюструйте ваші думки посиланнями на приклади з художньої літератури чи інших видів мистецтва, історичними фактами або випадками з життя. Сформулюйте висновки.

1. Складові поняття «вихованість». 2. Бути інтелігентним — модно. 3. Причини розповсюдження лайки в сучасному суспільстві.  Зупинимо лайку, поки ми ще є людьми! 5. Шануй інших, то й тебе шануватимуть.


Виконані завдання надсилайте, будь ласка, на електронну адресу:  eromenkoolena@gmail.com




Тема: ПОРІВНЯННЯ ПРИКМЕТНИКІВ.  ВІДМІНЮВАННЯ ПРИКМЕТНИКІВ



Опрацювання таблиці "Ступені порівняння  прикметників"



    Відредагуйте. 

1. Який метод, на вашу думку, найбільш ефективніший? 2. Магазин пропонує меблі самих вишуканих форм. 3. Для жінок самим найприємнішим подарунком є квіти. 4. Він зловив сьогодні більш величезну рибу. 5. Мені зробили більш вигіднішу пропозицію.

Я старше тебе, тому останніше слово лишається за мною. 7. Обсяг роботи не має бути більше двадцяти сторінок. 8. Слідуюче завдання видається мені більш складнішим. 9. Я дуже відповідально відношуся до роботи, отже заслуговую на більш високішу заробітну платню. (6б)
   2. Розкрийте дужки, поставивши прикметники з іменниками в потрібному відмінку. 
 Ось ви виїхали на (невисока гора). (Синій змій) плазує шлях 

  поміж (зелена трава) (безкрайній степ). (Ясне сонце) геть підбилося вгору, розсіває своє (золоте марево) по (зелена долина). Ні пером описати, ні словом не сказати тієї (несподівана краса)! Трава горить-палає (зелений огонь), на її (довгі листочки) грає і сяє, мов (самоцвітне каміння) (чиста роса); то стрельне вам у вічі (тоненька голочка) (жовтий світ), то зачервоніє іскорками (Панас Мирний). (3б)
 3.     Запишіть лише ті прикметники, що не мають ступенів порівняння. 

Розумний, байдужий, готовий, зеленавий, терпкуватий, живий, добрий, вечірній, духмяний, заячий, рідкуватий, дорогий, чорний, чорнявий, старша медсестра, порядний, предобрий, тонесенький, талановитий, працьовитий, милий, охайний, відданий, теплуватий, теплий, хворий, молодий, високий, дрібнесенький. (3б)
4. Виконайте тестові завдання за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=150679  (12б)

Виконані завдання надсилайте, будь ласка, на електронну адресу:  eromenkoolena@gmail.com

Українська література 11 клас 13.04.-17.04



Урок 1-2
Тема. ВАСИЛЬ ЗЕМЛЯК «ЛЕБЕДИНА ЗГРАЯ» ЯК ЗРАЗОК «ХИМЕРНОЇ ПРОЗИ». ПРОБЛЕМАТИКА РЕВОЛЮЦІЇ Й ГРОМАДЯНСЬКОЇ ВІЙНИ КРІЗЬ ПРИЗМУ НАЦІОНАЛЬНИХ ХАРАКТЕРІВ І ТИПІВ. 


Опрацювати підручник с. 271-273  

 Прочитати роман (скорочено)

 Скласти таблицю «Ознаки «химерної прози».(6 б.)Скласти характеристику Явтушка. (3б.)

Скласти характеристику Максима  (3б.)Виконати тести: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=604984 (12б.)

Урок 3-4
Тема.Ервін Умеров КОРОЛЬ СУЧАСНОЇ КРИМСЬКОТАТАРСЬКОЇ  МАЛОЇ ПРОЗИ. ТЕМА ДЕПОРТАЦІЇ КРИМСЬКИХ ТАТАР — НАСКРІЗНА У ТВОРЧОСТІ МИТЦЯ.«САМОТНІСТЬ» — РОЗПОВІДЬ ПРО ОСТАННІЙ ДЕНЬ ЖИТТЯ ПСА САБИРЛИ, ЧЕРЕЗ ВІДЧУТТЯ ЯКОГО ПОДАНО НАЙДРАМАТИЧНІШУ СТОРІНКУ В ІСТОРІЇ КРИМСЬКИХ ТАТАР

Підготовка до ЗНО: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=219303
Опрацювати с. 282- 293, скласти конспект

Написати твір-роздум «Самотність у творі Е. Умерова».(12б)

Письмові відповіді на питання
1. Яка тема твору? 2. У чому полягає його ідея? 3. Яка основна думка оповідання? 4. Чому автор обирає за героя пса? Символом чого зазвичай постає собака? 5. Чому Сабирли постійно відчуває свою самотність? 6. Як пес реагує на смерть Сулеймана? 7. Як складаються стосунки з Айдером? 8. Чому інші собаки поважають Сабирли? 9. Як переживає депортацію Сабирли? Що пес думає з цього приводу? 10. Iз якими іншими образами перегукується образ Сабирли? Чому його називають кримськотатарським Хатіко?12.   Як Сабирли сприймає депортацію? Що пес відчуває в цей момент? (12б)

Шановні учні! Коли  розв’яжете  завдання, ви  повинні  відсканувати або сфотографувати аркуші та надіслати їх  на перевірку на ел. адресу:


Українська мова 11 клас   13.04 - 17.04

Урок 1-2
Контрольний переказ із творчим завданням   (середа -12. 00 - урок в ZOOM)
Урок 3-4
Словотвір іменників  на позначення назв жителів певного населеного пункту. Творення присвійних прикметників

Повторіть матеріал за таблицею:

Творення і правопис присвійних прикметників

Творення присвійних прикметників
Від іменників
І відміни
(назв людей, тварин)
Від іменників І відміни присвійні прикметники творяться за допомогою суфікса -ин, причому кінцеві приголосні твірної основи г, к, х, ґ (“хуґа гука”) чергуються із ж, ч, ш, дж: Галя — Галин, Ольга — Ольжин, дочка — доччин, свекруха — свекрушин, Мамалиґа — Мамалиджин.
Суфікс -ін виступає лише після й (на письмі -їн): Марія — Маріїн, Надія — Надіїн, Дар’я — Дар’їн.
В усьому іншому присвійні прикметники повністю зберігають написання іменників, від яких вони утворені (див. Уподібнення приголосних за місцем творенняВживання м’якого знака): Параска—Парасчин (хоч вимовляємо [парашчин]), невістка—невістчин (хоч вимовляємо [нев’ішчин]), Вутанька—Вутаньчин (перед шиплячим м’який знак зберігається), Маланка — Маланчин.
Від іменників
II відміни
(що позначають загальні і власні назви)
Від іменників II відміни присвійні прикметники творяться за допомогою суфікса -ів (-їв), який чергується з -ов- або -ев- (-єв-):
а) якщо прикметник утворено від іменника твердої групи, то відбувається чергування
-ів — -ов-:
батько — батьків, батькового, батьковому...;
столяр — столярів, столярового, столяровому...;
б) якщо прикметник утворено від іменника м’якої чи мішаної групи, то відбувається чергування -ів (-їв) — -ев- (-єв-):
Мусій—Мусіїв, Мусієвого, Мусієвому...;
коваль — ковалів, ковалевого, ковалевому...;
Кайдаш — Кайдашів, Кайдашевого, Кайдашевому...;
тесляр — теслярів, тесляревого, тесляревому...
У називному і знахідному відмінках однини присвійні прикметники мають нульове закінчення: (чий?батьків, материн.
Від назв тварин прикметники із значенням присвійності утворюються за допомогою суфіксів -ин-ін (на письмі -їн): бджолиний, пташиний, орлиний, зміїний, солов'їний; чи суфіксів -ач-яч: собачий, качачий, телячий, свинячий.
Іноді такі прикметники утворюються шляхом зміни кінцевого приголосного твірної основи та додаванням закінчення -ий: вовчий, овечий.

Виконайте тестові завдання: 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=920014  (12б)


Виконайте вправи:

1.Від поданих географічних назв утворіть прикметникові форми. Складіть кілька речень з ними.Київ, Харків, Греція, Туреччина, Ясси, Лейпциг, Париж, Франція, Луцьк, Прилуки, Прага, Польща, Естонія, Росія, Німеччина, Одеса, Карпати, Галичина, Запоріжжя, Грінвіч, Карачев, Сочі, Гаага, Ладога. (3б.)
2.Від поданих іменників утворіть і запишіть присвійні прикметники у формах жіночого роду. Позначте словотворчі афікси, поясніть їх правопис.
Школяр, Юрій, Софійка, інженер, Надія, гуска, Марійка. (3б.)


     3.За підручником  с. 234 впр. 645, 646 (6 б.)


Шановні учні! Коли  розв’яжете  завдання, ви  повинні  відсканувати або сфотографувати аркуші та надіслати їх  на перевірку на ел. адресу:

Українська література 11 клас 06.04.-10.04


Сделано на Padlet

Шановні учні! Коли  розв’яжете  завдання, ви  повинні  відсканувати або сфотографувати аркуші та надіслати їх  на перевірку на ел. адресу:




  
Українська мова 11 клас   06.04- 10.04


 Стилі мовлення. Робота з текстами.  Лексичні та граматичні помилки.


Наше завдання: продовжуємо готуватися до ЗНО
Перегляньте корисне відео:
https://www.youtube.com/watch?v=YDkL2r1aMfQ

Працюємо в зошитах:
1. Прочитайте текст і виконайте завдання 1 – 6
(1) Від краю до краю затягнули небо сірі хмари, і з них починає сіяти дрібний дощ. (2) Від холоду жовтіють трави, в’януть квіти(3) Я милуюся …. осені. (4) Берези розпустили свої золотаві косиці, великі, жовті брилі одягли ясени й в’язи. (5) Серед зеленої хвої сосни яскравим вогнищем палає дика груша.  (6) Тремтять холодними вогниками оранжеві листки на осиці.  (7) Вони летять у повітрі, тихенько лягаючи на землю.
1. У переносному значенні вжито слово
А жовтіють (речення 2)
Б в’януть (речення 2)
В палає (речення 5)
Г летять (речення 7)
2. На місці пропущеного слова (речення 3) можуть бути усі слова, ОКРІМ
А фарбами
Б відтінками
В барвами
Г забарвленням
3. Діалектизм крисаня є синонімом до слова
А дощ
Б в’яз
В бриль
Г вогнище
4. Форму знахідного відмінка має слово
А хмари
Б дощ
В квіти
Г косиці
5. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому
Б другому
В четвертому
Г сьомому
6. Відокремленою обставиною ускладнено речення
А друге
Б четверте
В п’яте
Г сьоме
2. Прочитайте текст і виконайте завдання 1 – 6
(1) Як тільки почнуться жнива, приносить батько пучок пшеничних колосків і чіпляє над вікном. (2) У хаті пахне полем. (3) Висить пучок пшеничних колосків літо, осінь, весну аж до нового врожаю. (4) А потім батько приносить свіжі колоски. (5) Він любить працювати у полі і я змалку полюбив землю, пшеницю, степ. (6) Немає нічого кращого, ніж вийти рано-вранці в поле й зустріти схід сонця. (7) Мені подобається, як червоніє небо на сході, як випливає з-за гори велика золота куля, як займаються іскорки в краплинах роси.
1. Спільнокореневими до слова роса (речення 7) є всі слова, ОКРІМ
А росинка
Б зрошення
В порослий
Г росяний
2. Форму знахідного відмінка має слово
А жнива
Б пучок
В батько
Г схід
3. Правило чергування у-в порушено в реченні
А другому
Б п’ятому
В шостому
Г сьомому
4. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому
Б третьому
В п’ятому
Г шостому
5. Простим є речення
А перше
Б третє
В п’яте
Г шосте
6. Стиль тексту –
А розмовно-побутовий
Б публіцистичний
В художній

Г науковий

 3. Прочитайте текст і виконайте завдання 1 – 6
 (1) Криниця вважалася з/давна чимось святим, спокон/віку символізувала достаток, людську доброту, щирість, привітність. (2) Наші предки, безперечно, уміли шукати, де добре б’є джерело, щоб і в посушливе літо криниця не/міліла. (3) Над нею будували дашки, приладнували ручки, жолобки, цямрини для того, щоб уберегти криницю від забруднення. (4) Щоб вода не псувалася опускали на дно криниці срібний предмет, убиваючи в такий спосіб мікроби.
(5) Криниці – це світла пам’ять про тих, хто відійшов на/вічно, це джерело наших душ, чистих й безгрішних.
1. Окремо треба написати
А з/давна(речення 1)
Б спокон/віку (речення 1)
В не/міліла (речення 2)
Г на/вічно (речення 5)
2. Слово криниця (речення 1) можна замінити синонімом
А арша
Б копанка
В бовт
Г маржина
3. Форму називного відмінка має слово
А достаток
Б джерело
В дашки
Г предмет
4. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому
Б третьому
В четвертому
Г п’ятому
5. Відокремленим означенням ускладнено речення
А друге
Б третє
В четверте
Г п’яте
6. Тире в п’ятому реченні використано
А між підметом і присудком
Б для відокремлення поширеної прикладки
В між частинами безсполучникового речення
Г для відокремлення означення


Редагуємо тексти:
                                                               Іван Франко
Іван Франко – поет і письменник, публіцист, перекладач, учений, громадянський діяч,  політик, викладач,  доктор філософії, дійсний член Наукового товариства імені Шевченка, почесний доктор Харківського університету.

Творча спадщина Івана Франка вражає. Його творчий доробок написаний 6 мовами: українською (більшість текстів), польською, німецькою, російською, болгарською, чеською мовами. Тільки за приблизними оцінками написав кілька тисяч творів, загальний об’єм яких  - понад 100 томів. За життя Франка окремими книгами і брошурами з'явилося понад 220 книг, у тому числі більше ніж 60 збірок його оригінальних і перекладних творів різних жанрів.
Іван Якович Франко мав біля 100 псевдонімів: Джеджалик, Мирон, Мирон Сторож, Мирон Ковалишин, Руслан, Іван Живий, Невідомий, Не-Давид, Не-Теофраст, NonseverusVivus, Марко В-а, Один з молодіжи, Один з русинів міста Львова, І. Ф., Ів. Фр., IF., IwFr., Ккк й ін.
Іван Франко відомий своїм інтересом до індійської культури, він вивчав літературу, філософські твори, тексти Вед на санскриті. Сам він говорив: “Жаль, що я не орієнталіст”. Серед перекладів Івана Франка – біблійна “Книга Буття”. Досі це найбільш точний переклад цієї частини Біблії українською мовою.

Ліна Костенко
Ліна Костенко — українська письменниця, шістдесятниця,  входить до переліку списку найвідоміших жінок України.
Ліна Костенко – авторка багатьох поетичних збірок. А в 1963 році вона спільно з Аркадієм Добровольським написала сценарій до фільму «Перевірте свої годинники». Стрічка кінофільму розповідала про українських поетів та письменників, загиблих під час Другої світової війни. Фільм зняли 1964 року, але на екрани він так і не зійшов. Остаточний варіант «Хто повернеться – долюбить» був так змінений, що Костенко відмовилася від авторства сценарію.
Про сильний характер письменниці говорять і інші якості. Вона відмовилася від премії «Золотий письменник України».  Ліні Василівні мали вручити звання Героя України, проте письменниця  відмовилася: «Політичної біжутерії не ношу». Ці слова вже встигли стати афоризмом. «У її характері є одна цінна риса. Опинись вона в кожному з нас, хтозна якою ми були б нацією»,- пише автор статті «Жінка, яка вміє казати «ні»».
Марія Кюрі
Французький фізик, хімік, педагог  Марія Склодовська-Кюрі разом із чоловіком відкрила хімічні елементи радій і полоній. Вона стала першою жінкою, що здобула  Нобелівську премію, і першим двічі лауреатом цієї нагороди (з фізики – 1903, з хімії – 1911), є єдиним науковцем в історії, відзначеним цією нагородою у двох різних галузях природничих наук.
Марія Кюрі (не без допомоги свого чоловіка) відзначила дію радію на людський організм (як і Анрі Беккерель, вони здобули опіки, перш ніж зрозуміли небезпеку поведінки з радіоактивними речовинами) і висказала припущення, що радій може бути використаний для лікування ракових пухлин.
Терапевтичне лікувальне значення радію було визнано майже відразу –  і ціни на радієві джерела різко піднялися. Проте Кюрі відмовилися патентувати процес екстракції розділення речовин і використовувати підсумкові результати своїх досліджень в будь-яких комерційних цілях. На їхню думку, отримання комерційної вигоди не відповідало духу науки, ідеї вільного доступу до знань. Не дивлячись на це, фінансовий стан подружжя Кюрі поліпшився, оскільки Нобелівська премія та інші нагороди принесли їм певний достаток. У місяці жовтні 1904 року П'єр був призначений професором фізики в Сорбонні, а місяць по тому Марія стала завідувачкою його лабораторії.
Марія Кюрі черпала сили у визнанні її наукових досягнень, улюбленій роботі, любові і підтримці чоловіка П'єра. Вона сама зізнавалася: «Я знайшла в шлюбі все, про що могла мріяти у момент укладення нашого союзу, і навіть більше».   
    
Микола Амосов
Микола Михайлович Амосов – талановитий учений, видатний хірург, основоположниик біокібернетики в Україні, письменник, громадський діяч, академік Національної академії наук України та Академії медичних наук України, один із перших у Радянському Союзі розпочав початок проведення операцій на серці. Він створив інститут серцево-судинної хірургії та першим здійснив приєднувальне протезування мітрального клапана серця, а на міжнародному рівні він уперше ввів у вживання протезування клапанів серця, що мають антитромботичні якості.
Ним було проведено близько 7000 операцій легенів, понад 95 000 операцій, пов’язаних з вадами серця, у тому числі близько 36 000 з апаратом штучного кровообігу.
Крім хірургічної практики, геній медицини писав свої книги. Талант письменника приніс Амосову шану й повагу. Його книга «Роздуми про здоров’я» була видана гігантським накладом і тиражем – 7 мільйонів екземплярів.
Микола Амосов продовжував хірургічну практику до старого похилого віку, а свою останню операцію на серці він провів, коли йому вже минуло вісімдесят років.
У 2008 році за результатами опитування громадянської думки Микола Амосов удостоєний звання «великого українця всіх часів» (друга людина після Ярослава Мудрого).

Настя Лісовська
Настя Лісовська стала першою леді Османської імперії. Вона, будучи дружиною султана Сулеймана I, Роксолана впливала на зовнішню політику Османської імперії — найпотужнішої й найсильнішої на той час азіатсько-європейської держави. Вона відкривала школи і караван-сараї, фінансувала будівництво мусульманських мечетей. Уважається, що, пам'ятаючи про свою власну батьківщину, Роксолана стримувала жорстоку агресію османського війська щодо українських земель і піклувалася про долю слов'янських невільників і запорозьких козаків.
Як правило, уважається, що Роксолана була дочкою православного священика з Рогатина (нині Івано-Франківська область). Підлітком вона потрапила в полон під час набігу кримських татар і була продана на невільничому ринку в Стамбул. Так вона потрапила в султанський гарем. Витримавши жорстку конкуренцію серед наложниць, українка стала головною дружиною падишаха й оженилася з ним. Під час тривалих воєнних походів Сулеймана I вона листувалася з чоловіком арабською та перською мовами. Багато європейських послів до переговорів з її султаном прагнули зустрітися з Роксоланою, щоб викласти прохання своїх правителів. Це нерідко й досить часто впливало на плани Сулеймана в зовнішній політиці.
Роксолану поховано в мавзолеї мечеті Сулейманіє Джамі разом із чоловіком.

Пропоную  виконати тестові завдання за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=642509 

Шановні учні! Коли ви розв’яжете  завдання, ви  повинні  відсканувати або сфотографувати аркуші та надіслати їх тьютору на перевірку.
Бажаю Вам успіхів! Завжди прагніть до чогось високого і доброго, відкривайте  для себе нові кордони знань і горизонти успіхів, ніколи не зупиняйтеся на досягнутому і сміливо підкорюйте все нові  й  нові вершини.




Українська мова 9 клас



Тема.  Узагальнення та систематизація вивченого . Мовні аспекти вивчення речення



Мета: узагальнити й систематизувати знання дев’ятиклас­ників про мовні аспекти вивчення речення; удоско­налювати вміння й навички працювати над з’ясу­ванням основних пунктограм у реченнях



Очікувані результати:

 -учні аналізують і систематизують вивчені в шкільному курсі мовні поняття й правила;

-  виділяють в них подібне та узагальнюють його;

-здійснюють самоконтроль за результатами навчальних досягнень





Шановні  дев'ятикласники! Пропоную вам повторити та узагальнити матеріал, що вивчався протягом  шкільного курсу. Сподіваюсь на плідну співпрацю!

І.Роботу пропоную розпочати з розгадування ребусу, в якому зашифрований розділ науки про мову


Ключ: синтаксис
ІІ.Щоб виконати запропоновані завдання, спочатку треба  повторити правила, для цього перейти  за посиланням.
1.Уживання кличного відмінка
2. Просте речення
3. Складносурядне речення
4. Складнопідрядне речення
5. Безсполучникове речення
6. Складне речення з різними видами зв'язку
ІІІ.Перевір себе
Перегляньте відео, виконайте запропоновані завдання:
1.     Використовуючи складні речення, дати відповіді на питання:
  Як навчалася малювати майбутня художниця?
  Що відрізняло К. Білокур від її оточення?
  Яке враження справляють картини видатної художниці?
  Які картини Катерини Білокур вам відомі?
2.     Продовжити речення:
1. У своїх картинах Катерина ніби знаходить … , що вирували в Україні …
2. Вона відрізнялась від свого сільського оточення, була … , ніколи не мала своєї… ; прожила «чужою» усім звичним для людської долі радощам та негодам, бо мала …
Картини справляють незвичне враження — у них є …
ІУ.Втомилися? Пора  відпочити?  Тоді для вас фізкультхвилинка!
У. Ну що? Можемо продовжувати?

   1.Робота з текстом.
Прочитати текст. Дібрати заголовок, який би розкривав тему  висловлювання.
    Пунктуація (від лат. рunctum — крапка) — система розділових
знаків і правил уживання їх на письмі з метою правильного чле­нування речень на смислові частини. Поряд із графікою та орфо­графією пунктуація є одним із компонентів писемної мови.
У сучасному українському письмі дванадцять розділових знаків. Система розділових знаків складалася протягом довгих віків. Учені вважають, що ієрогліфічне письмо Стародавнього Сходу цих знаків не знало. Фінікійці, винайшовши звукове (літерне) письмо, уживали в злитому тексті (без проміжок між словами) тільки одну крапку наприкінці речення чи абзацу, причому ста­вили її вгорі, внизу або посередині рядка.
Цей знак перейняли в них давні елліни з тим же способом застосування, проте згодом винайшли дефіс і тире, уживаючи їх довільно, тому що відповідних правил ще не було. Названі три знаки також довільно використовували й письменники та вчені античного Риму, а пізніше — й Середньовіччя.
Потреба в розділових знаках стала нагальною з поширенням книгодрукування, що зумовило роздільне письмо. Наприкінці XV ст. італійські друкарі брати Мануції винайшли ще кілька знаків і розробили правила застосування їх. Робота вчених-мо- вознавців із збагачення і вдосконалення граматичної пунктуації тривала й у наступні віки в різних країнах, до того ж вона на­бувала деяких відмінностей у письменствах, згідно зі специфіч­ними особливостями синтаксису національних мов.
У часи Київської Русі наприкінці речень чи абзаців стави­лись крапка або двокрапка, часом — дві крапки, а посередині їх — крапка.
Наприкінці XVII ст. з уведенням роздільного письма розділо­ві знаки й правила користування ними почали застосовуватись і в Україні. Взірцем стала німецька пунктуація, бо вона була то­ді найповніше розроблена й найбільше відповідала синтаксичним особливостям нашої мови. На основі граматичної пунктуації по­ступово склалася поетична, яка розглядає художні функції розді­лових знаків у літературних творах та своєрідність використання їх різними авторами (О. Бандура).
    Виконати завдання: І — виписати прості речення, зробити синтаксичний розбір їх і накреслити схеми; II — виписати складні речення, підкреслити головні члени речень та накреслити схеми.

2. Подані слова та словосполучення поставте у форму кличного відмінка, введіть їх у самостійно складене речення.
Україна, чумак, жнець, Олексій, Ілля, матуся, син, Андрій Петрович, шановна Ольга Олександрівна.
3.До кожного виду підрядного речення у лівій колонці знайти відповідне питання у правій колонці.
Означальне                                                    чому?
Мети
                                                              де?
Часу
                                                                який?
Місця
                                                             навіщо?
Причини
                                                        незважаючи на що?
Наслідкове
                                                     що?
Допустове
                                                      не відповідає
Умови
                                                            як саме?
Способу дії
                                                   за якої умови?
Порівняльне
                                                   як?
З’ясувальне
                                                    коли?
4.Розставити розділові знаки в реченні, пояснити пунктограми, підкреслити граматичну основу речень, побудувати схеми речень, схарактеризувати речення за кількістю предикативних центрів (складне/просте), визначити тип кожної (і головної, і підрядної) частини речення за структурою, яка визначається наявністю головних членів речення (односкладне/двоскладне), за структурою, яка відзначається наявністю другорядних членів речення (поширене/непоширене).
   Я так виразно уявляв собі той будиночок у якому годі сподіватися на милосердя поламаний триколісний велосипед у передпокої розбита кимось із домашніх улюблена люлька а у вітальні дитяча сорочка до якої ніяк не пришиють ґудзик. Ми ніби перенеслися в далекі часи і бачили річку очима стародавнього географа, який перший дав  їй ім’я саме в таку годину, коли надвечірнє сонце заливає її всю, від берега до берега, своїм промінням.
5. Виконати синтаксичний розбір поданих речень.
Щоб не пломеніти горобині самотньо, посадив я поблизу неї українську калину.
Чує він крізь легкий сон, що якась дівчина співає тонким голосом пісню.
Де на круті й високі хвилі ударять звечора дощі, там ходять хмари посивілі, і глоду хмуряться кущі.
Пішов шелест по діброві, шепчуть густі лози.
   6.Згрупувати пунктограми, заповнивши таб­лицю.

1. Не співайте мені сеї пісні, не вражайте серденька мого! (Леся Українка). 2. Сталь гартується в огні, а людина — в труді (Нар. творчість). 3. По однім боці хвилювалось жито, а по дру­гім — жовтіла глиняна круча (М. Коцюбинський). 4. Куди йде­мо? Який лишаєм слід? Хто пам’ять змив, як дощик акварель­ку? (Л. Костенко). 5. Куди пропали звідси люди?! Чом там немає ні душі? (Олександр Олесь). 6. Заспівали треті півні, на сході вже давно згасли зорі, і осиротілий місяць приблід (П. Панч). 7.Хай шлях до раю, пекла чи полону — тримайся далі розпачу й надій (В. Стус). 8. У хатинці, де влітку було холодніше, на лі­совому сіні спали діти (М. Стельмах). 9. Хай живе сім’я велика і єдина (М. Рильський). 10. У кожного з нас є дома або дружина, або діти, або мати, або наречена (О. Гончар). 11. Учитель мій! Як ми тебе любили... (В. Сосюра). 12. Здавалось, загримів десь на не­бі грім (С. Васильченко).


Розділові знаки, що ставляться в кінці речення
Розділові знаки, що ставляться в середині речення



7. За поданими частинами скласти речення, назвати його вид.
 1.Як не любити той край,
 2.Для        мене Донеччина прекрасна,
 3.Тільки той безстрашно захищає все рідне,
 4.Не один із нас переконано думає: …
  5.Серце трепетно в грудях б’ється: …
  6.Пам’ятки  рідного краю - різноманітні за віком і мистецькою цінністю…
  7.Куточки   Донеччини  мають багато цікавих пам’яток, і …

   8.Записати речення  ( 1 — прості речення; 2 — складні).Підкреслити граматичні основи

1.   Стежка зненацька повернула праворуч, обминаючи круту гору, і тоді стало чути, як весело видзвонює у тиші вода (О. Дон- ченко). 2. Прибувши сюди з наміром трави збирати, жінка так і залишилась у цих краях назавжди (О. Гончар). 3. Усю дорогу думав про скульпторів і їх важку працю (Д. Красицький). 4. Лю­дину, як і дерево, з усім корінням з рідного ґрунту не викинеш (Ю. Збанацький). 5. Гуркотом машин повниться степ, один за од­ним механізатори рушають до місця робіт (О. Гончар). 6. Моя квіт­ка сповнила пахощами всю мою планету, а я не вмів тішитися нею (А. де Сент-Екзюпері). 7. Наполегливо готувалися до вистав­ки, яку вирішено організувати для огляду робіт молодих худож­ників (Д. Красицький). 8. У заплаві Десни — озера краси неймо­вірної, повно риби, дичини (Ю. Збанацький). 9. Жито, пшениця й овес — усе разом поспіло (І. Нечуй-Левицький). 10. Ось так во­но й виходить: коли хтось високо злетить, то неодмінно низько сяде (М. Стельмах). 11. На березі хвилястої Десни стояло місто, оповите в сни (М. Рильський).
  
 Підкреслити  орфограми в записаних реченнях.

9. Переписати, розставляючи потрібні розділові знаки.
Етикет це сукупність правил поведінки які стосуються став­лення до людей форм звертання привітання поведінки в громад­ських місцях манер одягу тощо.
У мовленнєвому етикеті головне ввічливість взаємоповага спів­розмовників. Ввічливе слово то цілюще повітря бальзам здатний загоїти рану. Ви помічали що із добрими тактовними людьми приємно жити спілкуватися.
Стародавні перси колись вітаючись бажали Будь веселий У Се­редній Азії прості люди зустрічавшись обмінювались Мир Вам або Мир Вам і достаток.
Шаноблива привітна манера вітатися зовсім не передбачає си­луваних посмішок чи фальшивої радості. І все ж у кожного є те за що варто поважати. Саме його і треба виявляти. Адже ж при­вітність викликає у відповідь привітність а зло лише зло. Отож привітавшись дайте зрозуміти людині що ви раді цій зустрічі.
Наші діди-прадіди як ніхто розуміли це шанували гостей до­брим словом хлібом-сіллю. Добрий вечір добрим людям або Лас­каво просимо чи Чим багаті тим і раді а ще Від краю до краю всім добра бажаю! (За О. Потапенко).
   

Зробити синтаксичний розбір першого речення.

УІ.  Вихідне тестування
Для того, щоб виконати тести, перейдіть за посиланням:  


Шановні учні! Коли ви розв’яжете  завдання, ви  повинні  відсканувати або сфотографувати аркуші та надіслати їх тьютору на перевірку.
Бажаю Вам успіхів! Завжди прагніть до чогось високого і доброго, відкривайте  для себе нові кордони знань і горизонти успіхів, ніколи не зупиняйтеся на досягнутому і сміливо підкорюйте все нові  й  нові вершини.



Українська література 9 клас

Тема:Т. Шевченко «Гайдамаки» Історична доля українського народу

МЕТА:  висвітлити творчу історію поеми Т.Г.Шевченка «Гайдамаки»,   розкрити історичну основу, ідейно-тематичну спрямованість,   сюжет, особливості жанру,композиції; зацікавити змістом і  проблематикою поеми, розвивати  навички аналізу літературного  образу, уміння давати власну оцінку якостям та поведінці людей,     розвивати зв’язне   мовлення; формувати кругозір; виховувати повагу до історичного  минулого України.

ОЧІКУВАНІ  РЕЗУЛЬТАТИ
УЧНІ  ПОВИННІ  ЗНАТИ:
-         історію створення поеми;
-         зміст та жанрове визначення твору.

  УЧНІ  ПОВИННІ  ВМІТИ:
-         характеризувати літературні образи;
-         розрізняти засоби художньої виразності та визначати їхню роль у тексті;
-         аналізувати літературний образ;
-         розвивати читацьку культуру;
- самостійно конструювати свої  думки та орієнтуватися в інформаційному просторі;
-         працювати з комп’ютером;
-         давати обґрунтовані відповіді на проблемні запитання;
-         формувати моральні якості.

    Шановні дев’ятикласники!  До славного історичного минулого України Тарас Григорович Шевченко звертався не раз.   «Кобзар»  належить до найволелюбніших книг усіх часів, він наскрізь напоєний прагненням волі. Поезії невмирущого Кобзаря пронизані вірою в незнищенність людини, вірою в те,що людина ніколи не змириться з безправ’ям, рабство ніколи не стане для неї за норму існування. Поняття свободи найчастіше постає в Шевченка не у вигляді туманної мрії, а як ідея конкретна – заклик до боротьби. Саме закликом до боротьби, показом героїчного минулого нашого народу і є відома поема Т.Г.Шевченка «Гайдамаки».
Тож спробуємо і ми осягнути величний задум митця і замислитися над тим, як же він  показав  героїчне минуле України і чим його «Гайдамаки» актуальні  й сьогодні.
1.Розминка. Хронологічний диктант Т.Шевченко
 2.   Предметом наших досліджень стане поема Т.Г.Шевченка «Гайдамаки», яку ви зможете прочитати, якщо перейдете за посиланням:
3. А  тепер перегляньте презентацію, яка ознайомить Вас з  історією  написання, виданням твору; історичною  основою ; жанром; темою та ідеєю; композицією; характеристикою героїв поеми-епопеї «Гайдамаки».
4. Дайте відповіді на питання:
·  Яка історична подія зображена в поемі Т.Шевченка «Гайдамаки»?
·  Хто такі гайдамаки?
·  Чому, на ваш погляд, свій твір поет присвятив В. Григоровичу?
·  Чим пояснити те, що головним героєм поеми є народ, а не окремі історичні постаті?
·  Яке призначення для сприйняття ідейного змісту твору приділяється образу Волоха?
Робота над ідейно-художнім змістом твору Т. Шевченка «Гайдамаки»
1.     Передмова.
Над чим розмірковує Т. Шевченко, розпочинаючи поему? (Все йде, все минає — і карю немає, / Куди ж воно ділось? Відкіля взялось?)
Чому життя, на думку поета,— це рух?
Чим пояснити схвильованість митця за долю майбутнього покоління?
Про яких своїх дітей зазначає митець: «Єсть у мене діти, та де їх подіти?».
Чому Т. Шевченко вважає, що «душі почину і краю немає»?
Якого ватажка намагається розшукати автор твору?
Що свідчить про звернення Т. Шевченка до гайдамаків? Чому він їх називає синами?
Для чого козаки запрошувалися до України?
Як поет порівнює умови життя у рідному краї і на чужині?
Чим пояснити те, що поет, звертаючись до дітей, радить їм шукати долі в Україні?
Кого і за що звинувачує письменник у тому, що «Дніпро… розсердився, плаче Україна…»?
Що розповіли про своє минуле отамани, сотники, гетьмани?
Чим збагатив автор поеми своє самотнє помешкання, згадуючи про минуле?
Яких синів він випроводжає в дорогу?
Через що гайдамаки звернулися по благословення до автора твору?
Як поет висловився про власне життєве виховання і навчання? Про що це свідчить?
Чому впродовж наступного розділу возвеличується козацька слава?
2.     «Інтродукція».
Про що свідчить назва цього розділу? Що таке інтродукція?
Які соціально-політичні умови склались у Польщі кінця ХVII — початку XVIII ст.?
У чому полягав щоденний образ життя шляхтичів?
Чим було зумовлено те, що «королі із Польщі втікали»? Яким чином Понятовський намагався позбавити членів сейму права вето? Чи вдалося це йому?
Що ви знаєте про конфедератів?
Яку політику вони впроваджували на Україні?
Що спонукало гайдамаків «ножі освятити»?
3.     «Галайда».
За яких обставин відбувається перше знайомство читача з Яремою?
У чому полягала його повсякденна робота в наймах у жида? Що мав терпіти хлопець від господаря-єврея? Через що, як зазначив автор, з Яреми «виросли крила…»?
Чого прагнув наймит?
Чому Ярема — «сирота багатий»?
Дослідіть, як Т. Шевченко ставиться до свого героя?
Над чим повсякчас розмірковує наймит?
Як письменник описує злиденність тогочасного життя?
Яким чином митець викриває підступність і жадність жида?
Чому хазяїна Яреми у творі названо «чортовою кишенею»?
4.      «Конфедерати».
Що спонукало конфедератів підступно вдертися до корчми жида?
Як вони поводили себе у помешканні Лейби?
Чого хотіли отримати ляхи від жида?
У чому виявилася хитрість корчмаря?
Яких пісень примусили гості співати господаря?
Під впливом чого жид запропонував ляхам отримати гроші в титаря? Як це характеризує жида?
5.      «Титар».
Для чого Ярема хотів побачити Оксану?
Яку думку висловлює герой про власну долю?
Чим мотивує наймит власне рішення вирушити за Дніпро?
Чому Т. Шевченко протиставляє Ярему і Оксану, зважаючи на їх різне соціальне походження?
Якою була зустріч двох люблячих сердець?
Що обіцяє коханий Оксані після свого повернення додому з військових походів?
Яким чином Ярема намагався уславити красу коханої?
У чому вбачав герой щасливе майбутнє для себе і титарівни?
Для чого автор застерігає читача, аби той не дивився, що буде відбуватися в помешканні титаря, до якого з’явилися конфедерати?
Яких фізичних знущань і катувань зазнав церковний староста? Як при цьому поводив себе жид Лейба?
Що сталося з Оксаною після її розлучення з Яремою?
Про що свідчить смерть титаря?
6.      «Свято в Чигирині».
Захоплення державним устроєм Гетьманщини, характерне для молодого Т. Шевченка, виразилося в З якою метою Т. Шевченко звертається до минувщини?
 Що мав на увазі поет, зазнаючи: «…пожари Україну нагріють, освітять»?
До якого свята готувалися чигиринці?
Чому автор упевнений, що саме гайдамаки захистять Україну від ґвалту?
Як козацтво ставилося до своїх ватажків — А. Головатого, М. Залізняка, І. Гонти?
Яка пісня Волоха вразила козаків?
До якого дзвону повсякчас дослуховувалися гайдамаки?
На що звернув увагу священик у власній промові до козаків?
Для чого митець згадує героїчне минуле козацтва перед битвою?
7.      «Треті півні»
Кого таврує поет, починаючи розділ?
Чому, на думку митця, майбутнє покоління повинно бути обізнаним про мужність козаків у боротьбі з ворогами України?
Чому Ярема прямував до Черкас?
За допомогою яких деталей письменник відтворив образ Дніпра як живої істоти?
Що відбулося в Черкасах після крику півня?
8.«Червоний бенкет».
Що свідчить про масовий характер, якого набула гайдамаччина?  
Як М. Залізняк поставився до мужності Яреми під час битви?
Про яку неприємну новину розповів народний ватажок Галайді? Як її сприйняв герой?
Чому М. Залізняк надав прізвище Яремі, про що було відразу зазначено в реєстрі? Чи мав отаман на це право?
Як козаки поставилися до героя після першої битви?
Чому під час військових походів гайдамаків супроводжував Волох?
Чим пояснити сумний настрій Яреми і постійне прагнення помститися ворогу?
Які думки охопили Галайду, коли він згадував свою кохану?
9.     «Гупалівщина».
Як Т. Шевченко описав розправу месників над ворогом? Про що свідчить ця жахлива картина?
Чому поруч із чоловіками на боротьбу з ляхами повстали жінки і діти? До чого закликає поет, звертаючись до слов’ян?
Кого він звинуватив у їх бідах?
Чим пояснити рішення Яреми незважаючи ні на що боротися з ворогом і відшукати Оксану?
Що згадав герой, коли під час походу побачив тліючу корчму Лейби?
Кого зустріли гайдамаки, минаючи Боровиків хутір? Про що розповів малий гайдамака козакам?
Де гайдамаки виявили ляхів, які намагалися сховатися від повстанців?
Чому поет називає шляхтичів гнилобокими грушами? Що у подальшому сталося з цими «фруктами»?
10.     «Бенкет у Лисянці»
Який самосуд чинили гайдамаки над ворогом, жінками і дітьми? Чи є це жорстокістю, що виявило козацтво?
Чому Ярема намагався помститися навіть мертвому ворогові?
За яких обставин козацтво організувало вечерю після розправи над ляхами?
Як ви вважаєте, у чому було призначення Волоха у козацькому середовищі?
Що свідчить про відпочинок гайдамаків, святкування перемоги над ляхами?
Чому Ярема не стримав радість козаків?
Хто допоміг йому дізнатися про місце перебування коханої?
Що змусило Ярему звернутися по допомогу до Лейби аби знайти Оксану і визволити її від ляхів?
Чому козаки хотіли знищити будинок, не дивлячись на те, що разом із ляхами там була і кохана Яреми?
За яких обставин герой визволив Оксану?
11.      «Лебедин»  
      Чому намагання бабусі дізнатися про власну долю Оксани дуже схвильовано сприймалося дівчиною?
      За що дорікає собі героїня?
       Як долею Оксана тепер стала схожою з коханим?
Через що героїня хотіла позбавити себе життя?
Яким чином змінився настрій Оксани, коли черниця розповіла їй про Ярему?
Як мрія коханої здійснилася? Чому щастя молодят не було тривалим?
Чому герой, щоб не сердить отамана, покинув Оксану?
12.     «Гонта в Умані».
Яке значення має епіграф до розділу твору для сприйняття його ідейного змісту?
З приводу чого Т. Шевченко зазначив: По селах голі плачуть діти — / Батьків нема?
З якою метою поет використав у поемі опис краси весняної природи?
Через що єзуїт примусив Гонту покарати своїх дітей? Які аргументи ксьондз при цьому навів?
Чому Іван проклинає мати своїх дітей?
Яким чином намагався виправдатися батько перед синами-католиками за їх покарання?
Чим пояснити руйнацію стін школи гайдамаками, де вчилися діти Гонти?
Як страждає герой через власне горе?
Опишіть святкування перемоги козаків над ляхами в Умані.
Чому ватажок вирішує потайки поховати своїх дітей?
Яким чином Іван здійснив обряд проводів своїх синів в останню путь?
За що дорікав ватажок власній долі?
13.      «Епілог».
Над чим розмірковує Т. Шевченко наприкінці твору?
Що розповів дід поета людям про Коліївщину? Як вони сприймали почуте?
За що Тарас Григорович був вдячним дідові?
Що свідчить про тривалість гайдамацького руху?
Яке лихо сталося з видатними ватажками Коліївщини? Чи дійсно вони були братами?
Як Ярема сприйняв смерть І. Гонти, М. Залізняка?
Що відбулося після закінчення визвольної війни?
Ким і якої шкоди було завдано Січі?
14.      «Передмова».
Що спонукало Т. Шевченка скласти передмову?
Якими джерелами користувався митець для написання поеми?
Як поет висловився про реальність або вигаданість своїх героїв і подій, викладених у творі?
Готові до відпочинку? Фізкультхвилинка тут:
А  тепер перейдіть за посиланням та виконайте тестові завдання:
 Шановні учні! Коли ви розв’яжете  завдання, ви  повинні  відсканувати або сфотографувати аркуші та надіслати їх тьютору на перевірку.
Бажаю, щоб знання і мудрість завжди посідали чільне місце у вашому житті, щоб все, чого вчить вас школа і життя, приносило рясні врожаї і все добре, мудре, вічне розросталося в світі, завдяки вашим зусиллям та праці! Будьте невтомні в навчанні!




1 коментар:

  1. кредитна компанія, яка надає мені кредит у розмірі 5 000 000,00 доларів Коли інші кредитні інвестори нехтують моєю пропозицією, але містер Бенджамін Лі надає мені кредит на успіх. Вони безпосередньо беруть участь у фінансуванні позики та проекті в частині інвестицій. вони надають фінансові рішення компаніям та особам, які шукають доступу до фондів ринків капіталу, вони можуть допомогти вам фінансувати ваш проект або розширити свій бізнес .. Контакт по електронній пошті :::: Також 247officedept@gmail.com або пишіть на номері Whatsapp на + 1- ( 989-394-3740)

    ВідповістиВидалити