Українська література 25..05-29.05 8 клас (Оганесян Нарек )
Повторення вивченого у 8 класі
Пройти тести за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9934545
Українська література 25..05-29.05 6 клас (Ємець Павло)
Повторення вивченого у 6 класі
Пройти тести за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7210536
Українська мова 25.05-29.05 (Ємець Павло)
Повторення вивченого у 6 класі
Пройти тести за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2741252
Українська література 18..05-22.05 6 клас (Ємець Павло)
Павло Глазовий "Найважча роль", "Еволюція", "Заморські гості"
Перегляньте відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=nWSmaWO2lNA
За підручником с. 229-233, читати, відповідати на питання. Гумореску вивчити напам"ять (на вибір)
Українська мова 18.05-22.05 (Ємець Павло)
Присвійні та вказівні займенники
Опрацювати п. 63, 64, с. 205, с. 207-208
Виконати вправи 539, 547
Українська мова 12..05-15.05 6 клас (Ємець Павло)
Заперечні й неозначені займенники
Перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=kILmt_Bnj_c
Підручник с.201-202 вправа 529
Українська література 12..05-16.05 6 клас (Ємець Павло)
С. Руданський. Співомовки
Перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=JBr7D2BzDlg
За підручником с. 223-228 читати, відповідати на питання
Українська мова 04..05-08.05 6 клас (Ємець Павло)
Тема. Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Переглянь відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=wMjyTJYVjtA
Виконай вправи 504, 508
Українська література 04..05-08.05 6 клас (Ємець Павло)
Тема. Леонід Глібов – визначний український байкар, поет. «Щука». Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. Будова байки.
Ознайомитися з біографією Л. Глібова с. 216-217
Прочитати статтю «Гумор і сатира»; вивчити такі визначення: гумор, сатира. Прочитати статтю «Байка. Алегорія. Мораль»
Виразно прочитати байку "Щука", дати відповіді на питання с. 219-220
«Поєднай пари»
Основна ознака байки - це алегоричність, пропоную з’єднати стрілочками вади
людського характеру з назвати тварин, що їх уособлюють.
Лисиця
Неуважність
Осел
Зажерливість
Вовк
Хитрість
Слон
Боягузтво
Ведмідь
Неповороткість
Щука
Хижість
Ґава
Непосидючість
Заєць
Дурість
Мавпа
Хитрість
Лисиця
Неуважність
Осел
Зажерливість
Вовк
Хитрість
Слон
Боягузтво
Ведмідь
Неповороткість
Щука
Хижість
Ґава
Непосидючість
Заєць
Дурість
Мавпа
Хитрість
Гра «Розшифруй слово»
1.
Й,А,К,А,Б
2.
А,Р,А,Т,И,С
3.
Р,О,М,У,Г
4.
Г,О,Л,Е,А,Р,Я,І
5.
Р,А,Л,Ь,О,М
Українська мова 27.04-30.04 6 клас (Ємець Павло)
Тема. Узагальнення та систематизація вивченого з теми "Числівник"
Виконати тестові завдання за підручником с. 186-187 (1-6 завдання)
Вправа 500
Українська література 27.04-30.04 6 клас (Ємець Павло)Тема. Леся Воронина "Таємне товариство боязузів, або.."
Тема. Будова слова
Перегляньте відео: https://youtu.be/cwg68TtjaTQ
1.Знайдіть спільнокореневі слова, виділіть у них основу та закінчення. В основі виділіть корінь.
Прилетіли шпаки
Прилетіли шпаки,
Прилетіли весну зустрічати.
У шпаківнях нових
Скоро будуть у них
Жовтороті малі шпаченята.
2. Відшукайте у тексті слова з префіксами, випишіть їх, префікси виділіть позначкою.
Осінь
Осінь обтрусила
Яблука доспілі –
Відпочить присіла
На пеньочку в лісі.
Поправля хустинку
Стомлено рукою,
А гриби з торбинки
Сипляться додолу.
Українська мова 21.04-24.04 8 клас (Оганесян Нарек)
Контрольна робота з теми "Лексика"
1. Позначте рядок з реченням, у якому неправильно вжито слово неділя.
А У неділю рано зілля копала (Народна пісня);
Б Була неділя — тихий час дозвілля (М. Рильський);
В Ця неділя була важкою: щодня по шість уроків (3 розмови);
Г У неділю Кайдаші пішли до Довбушів на оглядини (І. Нечуй-Левицький).
2. Позначте рядок, у якому всі прикметники — означення вжиті в переносному значенні:
А солодкий сон, солодка цукерка, гіркий полин, гіркий смак;
Б білий сніг, білий голуб, біла заздрість, білі скроні;
В гострий погляд, добре серце, тепле слово, солодкий спів;
Г теплий одяг, гострий ніж, гостре слово, тверда рука.
3. Позначте рядок, у якому вказані слова становлять синонімічний ряд:
А височина, вершина, високий, височінь;
Б мовчазний, безмовний, неговіркий, небалакучий;
В слово, словник, словотвір, словниковий;
Г мовити, говорити, кричати, слухати.
4. Позначте пару слів, що є антонімами:
А велетень, гігант;
Б мужній, сміливий;
В велетень, силач;
Г велетень, карлик.
5.Укажіть рядок, у якому слова в словосполученнях ужиті тільки в прямому значенні:
А Усміхнене сонце, ляпає язиком, гострий погляд;
Б рожевий шовк, водити за руку, краяти серце;
В усміхнені діти, холодне повітря, дзвонити по телефону;
Г квашена капуста, паперовий літачок, м’який характер.
6. Укажіть рядок, у якому всі слова є синонімами:
А Лагідний, дивний, сумирний;
Б безмежний, безкрайній, безконечний;
В дбайливий, старанний, жагучий;
Г цікавий, привабливий, привітний.
7. Укажіть рядок, у якому всі антонімічні пари дібрано правильно:
А Сухий — мокрий, знайти — загубити, тямовитий — розумний;
Б гіркий — солодкий, балакучий — мовчазний, старанний — недбалий;
В боязливий — безстрашний, сумний — здоровий, замерзлий — розталий;
Г заснути — прокинутись, добро — підлість, відкрити — закрити.
8. Укажіть рядок, у якому всі слова є синонімами слова старанний:
А Ретельний, дбайливий, сумлінний, пильний;
Б поважний, серйозний, солідний, статечний;
В лагідний, тихий, смирний, сумирний;
Г запопадливий, добросовісний, працьовитий, уважний.
9. Укажіть рядок, у якому прислів’я містить синонім та антонім:
А Хто ошпарився на молоці, той і на воду дме.
Б Добре роби — добре й буде!
В Багатому щастя, а вбогому трясця.
Г Ранні пташки росу п’ють, а пізні слізки ллють. (12б)
Українська література 21.04-24.04 8 клас (Оганесян Нарек)
Тема: В.М.Сосюра. Короткі відомості про автора. «Любіть Україну» Патріотичний пафос твору
Прослухай вірш:https://www.youtube.com/watch?v=VllSDpMDjQc
Прочитай виразно
І-ІІІ куплети вивчи напам"ять
Контрольна робота з теми "Речення зі звертаннями, вставними словами"
Тестові завдання
1.
Звертання є в реченні
А Я люблю
тебе зимонько!
Б Зимонька одягла ялинки в теплі шуби.
В
Сніг-сніжок укриває землю ковдрою.
Г Мороз
розмалював вікна химерними візерунками.
2. Правильно
утворено форму кличного відмінка в рядку, ОКРІМ
А Україно, хлопче, козаче
Б Галю, Маріє, пані Тетяно
В
Людмило, зима, поле
Г Насте, Катре, донечко
3. Звертання
бувають
А прості і складені
Б узгоджені й неузгоджені
В прямі й непрямі
Г поширені й непоширені
4. Укажіть
речення із звертанням
(розділові знаки пропущено)
А Так ніхто не кохав!
Б Летять мої лелеки чорнобриві навстріч твоїм
русявим журавлям.
В О
люди люди свою
душу не замикайте
на замки!
Г Місяць яснесенький промінь тихесенький кинув
до нас.
5.Поширене
звертання є в реченні
А
Моя Вітчизно дорога, яка в тобі горить снага!
Б Україно! Слався нивами, слався рідними людьми!
В Вийся, жайворонку, вийся над полями, розважай людську тугу ти піснями.
Г Сій, сіваче, в людські груди правди вічної зерно.
Б Україно! Слався нивами, слався рідними людьми!
В Вийся, жайворонку, вийся над полями, розважай людську тугу ти піснями.
Г Сій, сіваче, в людські груди правди вічної зерно.
6.
Речення з поширеним звертанням є в рядку
А До тебе, Україно,
струна моя перша озветься.
Б Пригадайте, мамо, те
прощання край воріт, де сяяла роса.
В Микито, знов мою
пораду ти забув і судиш про князів.
Г До тебе, мій дорогий юний друже, приходять усе
нові та нові книжки, які відкривають безмежні обрії знань7.Вставного слова нема в реченні
А Навіть
весна посміхнулася зорям.
Б Отже травень завітав до нас у гості.
В Ми безумовно раді зустрічі із теплою весною.
Г Будь ласка заспівай нам пісеньку веселу.
8.Вставні слова
містить речення,що розташоване в рядку (розділові знаки пропущено)
А Що таке
по-вашому життя?
Б На
щастя і любов я маю право.
В
Щось
насправді чудне відбулося.
Г Хтось
на радість людям викопав криницю.
9. Слово здавалося є
вставним у реченні (окремі розділові знаки пропущено)
А Усе довколишнє здавалося їй перевитим
піснями, веселими чи сумними, як буває пройнятий сяєвом сонця простір.
Б Багатьом здавалося що й увесь
півострів зараз палає в пожежах, адже куди не глянь – звідусіль шугає вогонь,
тріщить, гуде в деревах, жаркий, агресивний.
В Кущ здавалося і зимою зеленіє, бо коли
танули сніги, то на світ пробивалося його цупке зелене листя, не змучене
холодом, не скалічене морозом.
Г Широкі промені вдарялись об кам’яні плити, курилися золотим димом, від
чого здавалося що все тут пливе,
рухається, злітає в просторі.
10. Виділене слово є вставним у реченні (розділові знаки пропущено)
А Я принаймні знаю
правила поведінки в громадських місцях.
Б Хлопці про наші плани на це літо навіть не
здогадувалися.
В Бали хризантем проводять як
правило наприкінці листопада.
Г Інколи найщиріша правда здається такою
неправдоподібною.
11. Речення із
вставним словом (розділові знаки пропущено) розміщено в рядку
А Майже вас не розумію.
Б Справді за дурною головою — ногам діло.
В Навіть часом сліпну від краси.
Г Він принаймні вибачився. (1 бал)
12. Речення із вставним словом (розділові знаки
пропущено) розміщено в рядку
А Щось в душі немовби обірвалось.
Б Зустріч принаймні відбулася.
В Йому навіть докоряли.
Г Мабуть над усе до загину треба віри людині в
людину. Час комунікації : понеділок, п"ятниця 10.00- 12.00
Українська мова 21.04-24.04 6 клас (Ємець Павло)
Тема:Правильне вживання числівників на позначення часу і дат
Переглянь відео: https://www.youtube.com/watch?v=bgUS5RpLxTE
Виконай вправи з підручника:с.174 впр 458,459 (12б)
Час комунікації : понеділок, п"ятниця 10.00- 12.00
Леся Воронина "Таємне товариство боязузів, або.."
Переглянь відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=XhVYhg4GJhY
Прочитай за підручником с. 194-200
Час комунікації : понеділок, п"ятниця 10.00- 12.00
Тема. Відмінювання числівників
Перегляньте відео про відмінювання числівників: https://www.youtube.com/watch?v=q84EG6dBrVM
Виконайте завдання
1.Завдання: записати, числівники підкреслити, визначити їх відмінки.
За шкалою розумового розвитку, яку запропонували швейцарські вчені, перше місце в природі посідає людина. Вона має до двохсот чотирнадцяти балів. Дельфін наділений приблизно ста дев’яноста п’ятьма балами. На третьому місці — слон. Він має до ста п’ятдесяти балів. Мавпа — до шістдесяти трьох. Зебра — до сорока двох, жирафа — до тридцяти восьми, лисиця — до двадцяти восьми балів. Найтупішим визнали бегемота, який набирає усього вісімнадцять очок.
2.Завдання : провідмінювати словосполучення.
Сорок птахів, вісімдесят книг.
Час комунікації : понеділок, п"ятниця 10.00- 12.00
Українська мова 13.04-17.04 9 клас (Мащенко Ілона)
Тема. Узагальнення вивченого з теми "Звертання. Вставні слова"
Час комунікації : понеділок, п"ятниця 10.00- 12.00
Українська мова 13.04-17.04 8 клас (Оганесян Нарек)
Тема.Групи слів за знваченням.Синоніми, антоніми, омоніми
Переглянь відео з теми: https://www.youtube.com/watch?v=qE1mOOHR97A
Виконай завдання
1. Слова, які близькі за значенням, називаються:
А спільнокореневими
Б антонімами
В синонімами
Українська література 13.04-17.04 8 клас (Оганесян Нарек)
Тема. Л. Костенко "Крила"
Прослухай вірш Ліни Костенко https://www.youtube.com/watch?v=kkHMxXsnE5k
Прочитай виразно вірш
Тестове опитування
Час комунікації : понеділок, п"ятниця 10.00- 12.00
Українська література 13.04-17.04 6 клас (Ємець Павло)
Тема. Узагальнення вивченого з теми "Звертання. Вставні слова"
Переглянь відео, щоб пригадати вивчений на попередніх уроках матеріал, перейшовши за посиланням:
Завдання
Поставити пропущені розділові знаки. Визначити в реченнях звертання. В останньому реченні підкреслити члени речення.
Весела пісне оживай! Стань думко дією і словом. Життя нам усміхається братове. Андрію той сніг і мене підкорив радіючи гостю обійми відкрив. Отак собі у старовиннім стилі пишу я брате вірші на дозвіллі. Ти в моєму серці Україно думою Шевченка гомониш. (6б.)
Запишіть речення, розставляючи розділові знаки. Знайдіть вставні слова (словосполучення). Укажіть їхні групи за значенням.
Даруйте на слові, але я вас не зрозумів. (Панас Мирний) Коваль, здається, де сам зрозумів. (В. Сосюра) На мою думку, такого наказу виконувати не слід. (І. Ле) А подумайте, пане, може, ви в молодості когось образили? (Л. Павленко) На жаль, правда твоя, бідолашна моя, люба моя Міго! (В. Раабе) Мов стародавній дуб-велетень, стояв Захар Беркут серед молодого покоління і міг тепер бачити плоди своєї довголітньої діяльності. І певно, не без радості міг він глядіти на них. (і. Франко) Пам’ятається, один з льотчиків розповідав, що він літав над Плюєшті. (О. Гончар) (6б.)
Час комунікації : понеділок, п"ятниця 10.00- 12.00
Тема.Групи слів за знваченням.Синоніми, антоніми, омоніми
Переглянь відео з теми: https://www.youtube.com/watch?v=qE1mOOHR97A
Виконай завдання
Знайдіть антоніми, омоніми. Чим виражені ці слова?
1. Зима без снігу — літо без хліба. 2. До обіду покосили, гострі коси потупили. 3. Лихий доброго псує. 4. Добро пушить, а лихо сушить. 5. М’яко стеле, та твердо спати (Народна творчість). 6. Теплий вітре, шуми, ясне сонце в зеніті світи, ми будуєм для щастя світи (В. Сосюра). (6б)
Тестові завдання
1. Слова, які близькі за значенням, називаються:
А спільнокореневими
Б антонімами
В синонімами
2. Слова, які протилежні за значенням, називаються:
А спільнокореневими
Б антонімами
В синонімами
3. День — ніч — це слова:
А спільнокореневі
Б антоніми
В синоніми
А спільнокореневими
Б антонімами
В синонімами
3. День — ніч — це слова:
А спільнокореневі
Б антоніми
В синоніми
4. Антоніми — це слова, в яких значення:
А близьке
Б протилежне
В тотожне
5. Прочитайте речення. Знайдіть синоніми до виділеного слова.
На гілках дерев сріблиться іній.
А блищить
Б світиться
В полум'яніє
6. З'єднайте стрілками антоніми.
маленький
веселий радісний
холодний безтурботний
великий теплий
морозний (6б.)
Час комунікації : понеділок, п"ятниця 10.00- 12.00 А близьке
Б протилежне
В тотожне
5. Прочитайте речення. Знайдіть синоніми до виділеного слова.
На гілках дерев сріблиться іній.
А блищить
Б світиться
В полум'яніє
6. З'єднайте стрілками антоніми.
маленький
веселий радісний
холодний безтурботний
великий теплий
морозний (6б.)
Тема. Л. Костенко "Крила"
Прослухай вірш Ліни Костенко https://www.youtube.com/watch?v=kkHMxXsnE5k
Прочитай виразно вірш
Тестове опитування
1. З чого, на
думку, поетеси, зроблені крила у людини?
а) Зі
сміливості;
б) з пуху;
в) з чесності.
2. За що з
повагою ставиться героїня твору до країни, де вона гостює (Л. Костенко «Чайка
на крижині»)?
а) Звичаї
давні;
б) увагу і
шану;
в) душевність
і доброту.
3. Той край є
найкращим для поетеси, де:
а) виросли у
неї крила;
б) найкращі
люди;
в) відбулося
багато історичних подій.
4. Перебуваючи
в гостях, поетеса сумує за рідним краєм і часто дивиться на… (Л. Костенко
«Чайка на крижині»):
а) північ;
б) схід;
в) захід.
5. Тільки тоді
можна вирушати в політ, як вважає поетеса, коли маєш… (Л. Костенко «Чайка на
крижані»):
а) освіту і
досвід;
б) ґрунт під
ногами;
в) батьківське
благословення.
6. Зазначаючи
про портові кораблі, письменниця говорить, що треті з них (Л. Костенко «Чайка
на крижані»):
а) втомлені,
працьовиті;
б) швидкі,
неспокійні, хвацькі;
в) величезні,
охайні і гордовиті.
7. Між
кораблями можна було побачити (Л. Костенко «Чайка на крижані»):
а) безліч
крижинок;
б) суденця
рибальські;
в) маленькі
хвилі морські.
8. Казку про
мандри шепочуть зорі… (Л. Костенко «Чайка на крижані»):
а) мові;
б) чайки;
в) прапори;
9. Прапора
якого кольору не було на кораблях, що перебували у порту (Л. Костенко «Чайка на
крижані»)?
а) Фіолетового;
б) зеленого;
в) жовтого.
10. Корабель,
який мав червоний прапор, плив, наче (Л. Костенко «Чайка на крижані»):
а) велетень;
б) айсберг;
в) казковий.
11. Рідний
корабель для поетеси асоціюється з (Л. Костенко «Чайка на крижані»):
а) шматком
рідної землі;
б) традиціями
українського народу;
в)
батьківською домівкою.
12. Лірична
героїня сповнена великого бажання кинути матросу-земляку, який перебував на
кораблі з рідного краю (Л. Костенко «Чайка на крижані»):
а) поцілунок;
б) квітку
троянди;
в) серце своє. (12б) Час комунікації : понеділок, п"ятниця 10.00- 12.00
Тема. Ярослав Стельмах. Повість «Митькозавр із Юрківки» Допитливість, кмітливість головних героїв.
Дочитай повість до кінця за підручником, виконай наступні завдання
Тема. Числівник:
загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Числівники
кількісні і порядкові
Прочитай підручник ст.164,167, 168.
4. Якщо цих знань недостатньо,
переглянь презентацію за посиланням:
Завдання. Утворити від кількісних
числівників порядкові за зразком.
Дев’ять – дев’ятий
Один –
три –
сорок –
сто –
вісім –
чотирнадцять –
двадцять –
тридцять один –
Запиши у три колонки:
прості, складні, складені.
Сорок три, п'ять, сімнадцять, вісімдесят,
десятеро, сорок, сто,
п'ятдесят, сто п'ятдесят три, шістдесят, два,
дев'яносто, двісті,
двадцять вісім, три четверті,
дві тисячі.
Українська література 06.04-10.04 6 клас (Ємець Павло)
Тема. Ярослав Стельмах. Життєвий і
творчий шлях письменника. Повість «Митькозавр
із Юрківки»
1. Прочитай повість
«Митькозавр із Юрківки» за підручником стр.179 -193.
3.Виконай завдання
Тема: Звертання, вставні слова
Переглянь відео, щоб пригадати вивчений на попередніх уроках матеріал, перейшовши за посиланням:
Пригадай:
1. Що називається звертанням? З якою метою звертання використовуються в усному й писемному мовленні? Навести приклади.
2. Схарактеризувати звертання за будовою. Навести приклади.
3. Розказати про розділові знаки в реченнях із звертаннями.
4. Які слова називаються вставними? Навести приклади.
5. Яку роль у реченні відіграють вставні словосполучення і речення? Чим вони відрізняються від вставних слів?
6. Навести приклади речень зі вставними реченнями. З’ясувати розділові знаки.
Вправа
Поставити пропущені розділові знаки. Визначити в реченнях звертання. В останньому реченні підкреслити члени речення.
Весела пісне оживай! Стань думко дією і словом. Життя нам усміхається братове. Андрію той сніг і мене підкорив радіючи гостю обійми відкрив. Отак собі у старовиннім стилі пишу я брате вірші на дозвіллі. Ти в моєму серці Україно думою Шевченка гомониш.
Українська мова 06.04-10.04 8 клас (Оганесян Нарек)
Тема: Лексичне значення слова. Однозначні та багатозначні слова
Прочитай визначення
Лексичне значення слова – це те поняття, той зміст, який вклали в слово люди. Слова можуть позначати предмети, осіб, явища, процеси, ознаки, взагалі всю повноту наших думок і мислення.
Наприклад, лексичне значення слова “млин” – споруда, що розмелює зерно на борошно за допомогою вітряної, водяної, парової та інших видів енергії. Це значення ми знайдемо в будь-якому тлумачному словнику української мови. Граматичне значення слова “млин” – іменник, чоловічого роду, вжитий в називному відмінку однини, належить до другої відміни.
Слово, що має одне значення, називається однозначним. Одне значення мають переважно назви людей за різними ознаками (українець, киянин, слюсар, лікар, директор, родич, удівець), назви тварин (олень, леопард, нутрія, дельфін, окунь, краб, стриж, горобець, комар), назви рослин (сосна, тополя, вишня, шородина, пшениця, буряк, жоржина, ромашка, чистотіл), назви конкретних предметів (споруда, шафа, стілець, долото, лопата, торба, піджак, паркан), назви місяців і днів (січень, лютий, понеділок, вівторок), більшість відносних прикметників (міський, латунний, кленовий, морський, тутешній, вчорашній, перелітний, подвійний, дев’ятиповерховий), числівники (два, три, десять) тощо.
Слово, що має два і більше значень, називається багатозначним. Здатність слова виступати з різними значеннями називається багатозначністю.
Вправа
Запишіть подані слова у два стовпчики. У перший — однозначні, у другий — багатозначні.
Півник, вікно, трактор, зошит, ручка, річка, полотно, сосна, горобець, принтер.
Українська література 06.04-10.04 8 клас (Оганесян Нарек)
Ліна Костенко "Кольорові миші"
Послухати вірш за посиланням:
Словникова робота
Лежати жужмом – купою, одне на одному, як-небудь
Не знали ладом – так, як треба
Яблуко-недоквас – не доквашене, кисле, зморщене
Мантія – довга широка чорна накидка судді.
Виразно прочитати вірш, дати відповіді на питання:
- Коли відбуваються події, зображені в творі?
-
Чи могла насправді статися така подія, тобто
реальна вона чи фантастична?
-
Що ви побачили, слухаючи вірш? Опишіть
приміщення, де відбуваються події? Хто присутній на суді? Якими ви собі їх
уявили?
-
У чому сусід звинувачує Анну?
-
Чи справді вона робила живих мишей?
-
Чому сусід, хоч ті миші не завдавали йому ніякої
шкоди, привів дівчинку до суду? Що стало поштовхом до цього?
Час комунікації : понеділок, п"ятниця 10.00- 12.00
Час комунікації : понеділок, п"ятниця 10.00- 12.00
Немає коментарів:
Дописати коментар