Українська мова  06.04-10.04  8 клас  (Оганесян Нарек)
Тема: Лексичне значення слова. Однозначні та багатозначні слова

Прочитай визначення

Лексичне значення слова – це те поняття, той зміст, який вклали в слово люди. Слова можуть позначати предмети, осіб, явища, процеси, ознаки, взагалі всю повноту наших думок і мислення.
Наприклад, лексичне значення  слова “млин” – споруда, що розмелює зерно на борошно за допомогою вітряної, водяної, парової та інших видів енергії. Це значення ми знайдемо в будь-якому тлумачному словнику української мови. Граматичне значення слова “млин” – іменник, чоловічого роду, вжитий в називному відмінку однини, належить до другої відміни. 
Слово, що має одне значення, називається однозначним. Одне значення мають переважно назви людей за різними оз­наками (українець, киянин, слюсар, лікар, директор, родич, уді­вець), назви тварин (олень, леопард, нутрія, дельфін, окунь, краб, стриж, горобець, комар)назви рослин (сосна, тополя, вишня, шородина, пшениця, буряк, жоржина, ромашка, чистотіл)на­зви конкретних предметів (споруда, шафа, стілець, долото, лопата, торба, піджак, паркан)назви місяців і днів (січень, лютий, понеділок, вівторок)більшість відносних прикметників (міський, латунний, кленовий, морський, тутешній, вчо­рашній, перелітний, подвійний, дев’ятиповерховий)числівники (два, три, десять) тощо.
Слово, що має два і більше значень, називається багато­значним. Здатність слова виступати з різними значеннями на­зивається багатозначністю.
Вправа
Запишіть подані слова у два стовпчики. У перший — однозначні, у другий — багатозначні.
Півник, вікно, трактор, зошит, ручка, річка, полотно, сосна, горобець, принтер.


                 Українська література   06.04-10.04  8 клас  (Оганесян Нарек)
                                      Ліна Костенко "Кольорові миші"
Послухати вірш за посиланням:
       Словникова робота
Лежати жужмом – купою, одне на одному, як-небудь
Не знали ладом – так, як треба
Яблуко-недоквас – не доквашене, кисле, зморщене
Мантія – довга широка чорна накидка судді.


Виразно прочитати вірш, дати відповіді на питання:
-           Коли відбуваються події, зображені в творі?
-            Чи могла насправді статися така подія, тобто реальна вона чи фантастична?
-            Що ви побачили, слухаючи вірш? Опишіть приміщення, де відбуваються події? Хто присутній на суді? Якими ви собі їх уявили?

-            У чому сусід звинувачує Анну? 
-            Чи справді вона робила живих мишей?
-            Чому сусід, хоч ті миші не завдавали йому ніякої шкоди, привів дівчинку до суду? Що стало поштовхом до цього? 
 Час комунікації : понеділок, п"ятниця  10.00- 12.00